De LAN adapter van mijn ASUS ROG STRIX Z790-H GAMING is het ineens ergens begin dit jaar slechter gaan werken en ik heb softwarematig gezocht naar een oplossing maar niks werkte. Nu is mijn "intel LAN-apparaat" ingebouwde in mijn moederboard helemaal nergens meer te vinden ook niet in Apparaat beheer.
Daardoor heb ik alles opnieuw aangesloten etc. De druk van mijn contactframe gecontroleerd en alles lijkt in orde. Er is geen zichtbare schade of corrosiedus ik neem aan dat alles nog had moeten werken.
Software mattig heb ik het volgende gedaan :
Misschien de CMOS-batterij opnieuw plaatsen, maar het lijkt mij dat dit hetzelfde is als teruggaan naar de standaard fabrieksinstellingen?
Mochten jullie nog een idee hebben hoor ik het graag ik stuur hem liever niet retour als ik het op kan lossen
Daardoor heb ik alles opnieuw aangesloten etc. De druk van mijn contactframe gecontroleerd en alles lijkt in orde. Er is geen zichtbare schade of corrosiedus ik neem aan dat alles nog had moeten werken.
Software mattig heb ik het volgende gedaan :
- Verborgen apparaten weergeven in Apparaatbeheer
- standaard fabrieksinstellingen in Bios
- Het LAN-apparaat is uit/ingeschakeld in de BIOS-instellingen.
- De BIOS terugdraaien en de BIOS updaten naar de nieuwste versie
- Het resetten van de netwerkinstellingen met netsh winsock
- Het uitvoeren van netcfg -d geeft een foutmelding (... failed. Error code: 0x0.).
- Window's opnieuw installeren (download via Wifi)
- veilige modus
Misschien de CMOS-batterij opnieuw plaatsen, maar het lijkt mij dat dit hetzelfde is als teruggaan naar de standaard fabrieksinstellingen?
Mochten jullie nog een idee hebben hoor ik het graag ik stuur hem liever niet retour als ik het op kan lossen