ASUS ROG STRIX Z790-H ingebouwde LAN wordt niet gevonden in Apparaat beheer

LKHeero

Nieuw forumlid
De LAN adapter van mijn ASUS ROG STRIX Z790-H GAMING is het ineens ergens begin dit jaar slechter gaan werken en ik heb softwarematig gezocht naar een oplossing maar niks werkte. Nu is mijn "intel LAN-apparaat" ingebouwde in mijn moederboard helemaal nergens meer te vinden ook niet in Apparaat beheer.

Daardoor heb ik alles opnieuw aangesloten etc. De druk van mijn contactframe gecontroleerd en alles lijkt in orde. Er is geen zichtbare schade of corrosiedus ik neem aan dat alles nog had moeten werken.
Software mattig heb ik het volgende gedaan :
  • Verborgen apparaten weergeven in Apparaatbeheer
  • standaard fabrieksinstellingen in Bios
  • Het LAN-apparaat is uit/ingeschakeld in de BIOS-instellingen.
  • De BIOS terugdraaien en de BIOS updaten naar de nieuwste versie
  • Het resetten van de netwerkinstellingen met netsh winsock
  • Het uitvoeren van netcfg -d geeft een foutmelding (... failed. Error code: 0x0.).
  • Window's opnieuw installeren (download via Wifi)
  • veilige modus
Ik heb geen ideeën meer ik begin te denken dat het een hardware probleem is ....
Misschien de CMOS-batterij opnieuw plaatsen, maar het lijkt mij dat dit hetzelfde is als teruggaan naar de standaard fabrieksinstellingen?

Mochten jullie nog een idee hebben hoor ik het graag ik stuur hem liever niet retour als ik het op kan lossen

Spec's
  • CPU intel 14600K
  • Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-H GAMING WIFI
  • RAM Corsair DDR5 Vengeance RGB 4x16GB 7200
  • GPU Asus Geforce RTX 3080 TUF-RTX3080-10G-GAMIN
  • Windows 11 pro

kleine updat iemand heeft aangegeven bij (tweakers) of ik hem wel kon vinden als je booten naar een Ubuntu live USB oid.
dus ik ga dat is even proberen dit weekend

laat maar de adapter valt nogsteeds af en toe weg ...

Bijlagen

• Schermafbeelding 2025-01-18 122733.webp
    Schermafbeelding 2025-01-18 122733.webp
    19,3 KB · Weergaven: 1
  • Schermafbeelding 2025-01-18 123118.webp
    Schermafbeelding 2025-01-18 123118.webp
    24,2 KB · Weergaven: 1
kleine updat iemand heeft aangegeven bij (tweakers) of ik hem wel kon vinden als je booten naar een Ubuntu live USB oid.
dus ik ga dat is even proberen dit weekend
je kan in bios aanzetten dat de pc moet booten van lan. je krijgt dan een extra lan boot scherm tijdens het starten van je pc (alle moederbord opstart logo's wel uitzetten in bios). zo kun je ook zien of je lan poort aktief is bij het booten van je pc

verder verschillende drivers testen. misschien dat de lan chipset/aansluiting stuk is.

je kan in bios aanzetten dat de pc moet booten van lan. je krijgt dan een extra lan boot scherm tijdens het starten van je pc (alle moederbord opstart logo's wel uitzetten in bios). zo kun je ook zien of je lan poort aktief is bij het booten van je pc

verder verschillende drivers testen. misschien dat de lan chipset/aansluiting stuk is.
port is stuk heb hem ook naar een PC winkel gebracht even samen naar gekeken maar is hardware matig jammer genoeg hij is namelijk nu weer weg

Terug
Bovenaan