• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Asus rog strix

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bob
  • Startdatum Startdatum

bob

Nieuw forumlid
Hallo ik ben van plan om een ryzen 7 7800x3d aan te schaffen. Ik zou hem willen plaatsen op en Asus rog strix b650e f gaming wifi. Is dit een goed moederbord of raden jullie mij de Asus rog strix b650e e gaming wifi aan
 
Hallo bob!

Het verschil tussen deze twee moederborden is dat de B650E-E GAMING WIFI iets uitgebreider is dan de B650E-F GAMING WIFI. De B650E-E heeft namelijk, onder andere, een extra PCIE 5.0 x16 slot en een m.2 aansluiting. Ook heeft hij een extra ARGB header en een extra fan header, en heeft hij een debug schermpje.

Voor de meeste mensen is de B650E-F meer dan genoeg, maar mocht je bijvoorbeeld meerdere uitbereidingskaarten in je pc willen doen met hoge bandbreedte, of 4 m.2 ssd's willen installeren, dan is de B650E-E beter.

Ik denk dat voor jou de B650E-F genoeg moet zijn. Kun je die €60 die je bespaart weer ergens anders voor gebruiken :)

Kijk ook eens naar bijvoorbeeld de Gigabyte B650 EAGLE AX.
Dat is een hartstikke goed moederbord met vrijwel dezelfde aansluitingen en functies als de B650E-F, en hij is een flink stukje goedkoper. Je krijgt er ook nog eens €20 steam tegoed bij!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan