ASUS ROG Swift PG27AQN 27" Quad HD 360Hz IPS Gaming

Gerrie

Nieuw forumlid
Hallo

Vraagje: is deze monitor ASUS ROG Swift PG27AQN 27" Quad HD 360Hz IPS Gaming monitor ook voor allround gebruiken?
Ik weet dat OLED van Asus niet geschikt is voor normaal gebruik zo als ik gelezen heb.

Met vriendelijke groet

Gere729af1d6eaf1a9a723a4083300886cc.webp

Hoi Ger!

Dat kan prima, het is inderdaad bekend, dat niet alle OLED panelen lekker omgaan met tekst. Bij IPS heb je dat probleem niet, het enige nadeel is dat IPS schermen altijd enigszins last hebben van 'glow'. Maar als je de PC voor meer dan de helft van de tijd gebruikt voor internet/zakelijk gebruik/tekstverwerken etc, dan is IPS nog steeds een topkeuze.

Hallo Base_nl

Bedankt voor je info. Ik vindt het moeilijk om een goeie monitor te vinden, vooral als er zoveel keuzen zijn.
zelf heb ik de AOC Q2790 maar wil toch naar 4K monitor die super mooi beeld heeft.
Als er andere suggestie zijn zou ik het graag horen.

Met vriendelijke groet
Ger

Hoi Ger,

Als je de beste beeldkwaliteit wilt voor voornamelijk films en games, dan zou ik een oled monitor met een QD-OLED paneel kiezen. Die gaan het beste om met tekstweergave, dus dan kun je ook nog gewone werkzaamheden achter de computer doen. Je komt dan bijvoorbeeld uit bij deze van MSI:

Als je geen compromis wilt sluiten, dan kun je wellicht een IPS-BLACK paneel overwegen. Dan heb je niet de nadelen van een oled paneel, maar wel de voordelen qua zwartwaarden. Als je zo'n scherm in 4K zoekt, dan is deze LG momenteel de top die je kunt krijgen.

Het blijft altijd enigszins een compromis; ik snap dat OLED lonkt, maar met een IPS-BLACK paneel ga je ook echt serieus blij zijn denk ik! En bovendien is zo'n scherm ook nog net wat goedkoper, dat is altijd meegenomen 🙂.

Terug
Bovenaan