ASUS TUF GAMING B650-E WIFI moederbord

Pieter8000

Nieuw forumlid
Ik kocht vorige week de BOX II met een ASUS TUF GAMING B650-E WIFI moederbord
Alles werkt prima, behalve de wifi en Bluetooth. de icoontjes verschijnen ook niet in het balkje naast de klok.
Ik vermoed dat ik ergens een BIOS update of een update van het moederbord zal moeten uitvoeren.
Iemand die dit probleem nog gehad heeft? Of me even kan uitleggen wat ik zou moeten doen?

Alvast bedankt!

Er is inderdaad vorige week een nieuwe bios update gelanceerd ( klik hier ). Maar heb je al je drivers al geïnstalleerd? Kijk eens (of plaats hier even een printscreen) in Apparaatbeheer (klik met rechts op de start in Windows).
Als je Armoury Crate installeert (kan ook via de Microsoft Store) dan kan je daar de bios updaten. Anders moet je het bestand downloaden via bovenstaande link, uitpakken in een mapje en nadien je pc herstarten en gelijk op ESC of F2 blijven tikken tot je in het bios komt. Daar zoek je naar Tools en EZ Bios Upgrade. Van daaruit ga je naar de map waar je het update bestand hebt gedownload en uitgepakt. Aanklikken, bevestigen en geduld. Let wel: alle eventuele aanpassingen die je al zou gedaan hebben in het bios worden terug naar standaard gezet na de upgrade.

ArtstudioG bedankt voor je feedback!

1735749634234.webp

Ondertussen is mijn WIFI en Bluetooth in orde, Als ik mijn videokaart update (via armoury crate of AMD adrenaline) wordt mijn systeem extreem traag. Spellen als counterstrike laggen enorm...

spellen als Manor lords starten zelf helemaal niet op, freezen na het eerste scherm.

in Creative cloud nu ook volgende probleem.

mijn systeem:
Processor: AMD Ryzen 7 7800X3D
Videokaart: ASUS Radeon RX 7800XT 16GB
Moederbord: ASUS TUF GAMING B650E-WIFI
Werkgeheugen: Lexar DDR5 Ares RGB 32GB 6000MHz
AIO-waterkoeler: DeepCool LD240
Opslag: Kingston SSD KC3000 2TB
Voeding: DeepCool PQ750M
Behuizing: DeepCool CH560 DIGITAL

1735979194728.webp

Terug
Bovenaan