Be quiet Pure power 12M 1000W kabel voor videokaart werkt niet help!

Mightybeast

Nieuw forumlid
Goedendag ik ben gisteren een probleem tegen gekomen tijdens de installatie van mijn nieuwe videokaart de rtx 5080 .

Alles ging best gesmeerd tot ik de pc opstartte en erachter kwam dat de voeding kabel van de videokaart die van de psu is niet werkte heb het dubbel gecheckt helaas geen resultaat zouden jullie mij kunnen helpen met dit probleem opgelost te krijgen. Met vriendelijke groet Kevin Bulthuis

Bijlagen

• IMG-20251209-WA0022.webp
    IMG-20251209-WA0022.webp
    43,3 KB · Weergaven: 3
Weet je zeker dat de kabel aan beide kanten (GPU en PSU) goed is aangedrukt? Deze 12V-2x6 stekkers gaan vrij stroef en moeten goed contact maken.

Mocht je willen testen of het echt aan de 12vhp kabel ligt, zou je altijd nog de 12vhp adapter kunnen gebruiken die bij je videokaart komt.
Want ik neem aan dat je PCI-e power kabels voorheen wel normaal gewerkt hebben?

Mocht dit ook niet werken is er mogelijk iets met je videokaart aan de hand.

Ik heb ze beide goed aangedrukt geen resultaat toen maar als tweede optie de adapter gebruikt en dat werkt gelukkig wel
Het zou dan kunnen dat de 12vhp kabel die je bij de voeding hebt gekregen defect is of de poort van je voeding is defect.
Mocht je voeding nog garantie hebben zou ik het voor garantie laten behandelen door de partij waar je het gehaald hebt (wss Megekko?)

Enige nadeel is dan wel dat je de voeding wss wel een periode kwijt bent.
Dus dat moet je even overwegen of het dat voor je waard is.

Terug
Bovenaan