• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Beeld beweegt te snel bij het gamen.

Salah Eddine

Nieuw forumlid
Dag allen,

Ik heb sinds een tijdje een nieuwe desktop, met goede hardware die o.a. ook geschikt is voor het spelen van games. Nu is de situatie dat ik bij Shadow of the Tombraider en bij Uncharted, the lost Legacy het beeld heel snel beweegt. Bij het richten op vijanden bijvoorbeeld lukt niet, door de te snelle beeld beweging. Ik speel altijd met een controller, en als ik de rechter joystick gebruik, waarmee ik de camera moet bewegen om de omgeving in de game te kunnen verkennen beweegt het beeld zo snel dat de game daardoor onspeelbaar is. Ik heb een 4k monitor, 144 hz en dacht even dat het door een te hoge refresh rate instelling kwam. Dat lijkt me onwaarschijnlijk aangezien ik overige games zonder fps cap speel en een hoge framte rate kan behalen.

De snelheid van de camera beweging in de game lijkt net een achtbaan. Weet iemand wat het is, hoe het kan ontstaan en welke oplossing hiervoor is?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Bedoel je dat de controller te gevoelig staat?
Je kan dit vast in de instellingen per spel aanpassen. Als je een muis gebruikt noemen ze dit mouse sensitivity, bij een controller vermoed ik dat ze het controller sensitivity noemen of camera movement sensitivity.
 
Hoi Ricardo,

Bedankt voor je reactie.Ik gebruik een Xbox controller, en zit nooit aan settings omdat die normaliter goed staan. Ik had eerst er geen last van maar op een willekeurige moment merkte ik dat games heel vloeiend zijn, te vloeiend door de te snelle camera bewegingen, waardoor het meteen onspeelbaar is. Ik zal eens vanavond kijken of het te maken heeft met controller sensitivty.
 
Als het niet aan de sensitivity ligt van de controller, kan je in graphics settings V-Sync aanzetten, dat houdt de FPS gelijk aan wat je monitor aan kan.
 
Terug
Bovenaan