• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Bsod na bouwen pc

johnslntr

Nieuw forumlid
Ik heb kort geleden een nieuwe pc gebouwd met onderdelen van hier. Een nieuw mobo, cooler, cpu, ram. Maar na het bouwen krijg ik constant bsod’s met irql not less or equal of page fault in non paged area, met fout fltmgr.sys. Nou heb ik elke youtube video en internet tutorial gevolgd, updates gedaan, ram in andere slots, alle drivers geupdate, andere gpu, nieuwe ram gehaald om dat uit te sluiten, cmd commands, run commands, alles wat ik kon bedenken. Maar nogsteeds dezelfde bsod, soms na 1 minuut soms na een half uur. Heeft iemand een idee?
Setup:
I7-12700kf
Gigabyte b760m ds3h ddr4
Asus gtx 1060 6gb
Crucial m.2 1tb ssd
Teamgroup vulcan 3600mhz 32gb ddr4
Deepcool ak400 digital
Bequiet 450w psu (heb geen zwart scherm dus lijkt me dat het niet aan de psu ligt)

Bijlagen

• 2066FF55-05EB-4420-AC85-FA9047EC9E0F.webp
    2066FF55-05EB-4420-AC85-FA9047EC9E0F.webp
    12,4 KB · Weergaven: 6
Hallo Johnslntr,

Uit je bericht kan ik niet opmaken of je al een schone Windows-installatie hebt geprobeerd. Heb je dit al gedaan?
Het is namelijk mogelijk dat Windows corrupt is geraakt.

• Leuk
Waarderingen: Rvs
Hallo Johnslntr,

Uit je bericht kan ik niet opmaken of je al een schone Windows-installatie hebt geprobeerd. Heb je dit al gedaan?
Het is namelijk mogelijk dat Windows corrupt is geraakt.
Oh dat ben ik even vergeten te melden, ik heb al 4x een schone windows installatie gedaan, 1 keer win11 en nu 3 keer win10

probeer eens in safe mode te starten. als dat niet werkt, dan is het vaak hardware related. indien safemode wel werkt, dan kun je misschien vanuit daar, chipset drivers enzo installeren

probeer eens in safe mode te starten. als dat niet werkt, dan is het vaak hardware related. indien safemode wel werkt, dan kun je misschien vanuit daar, chipset drivers enzo installeren
In safemode draait hij zonder de bsod problemen, maar het lukt me niet de aangegeven errors met drivers in apparaatbeheer op te lossen. Heeft iemand andere tips om dat op te lossen?

lastig om te zien, alhoewel ik voor de zekerheid een stress test in veilige modus zou uitvoeren, aangezien dit een nieuwe build is met problemen vanaf start. dit soort foutmeldingen gepaard met blauwe schermen, komt vaak voort uit corrupt bestandssysteem of ram.

Heb je het ook met 1 stick RAM geprobeerd ? overigens ik heb je lijstje zo ongeveer even door pc partpicker gehaald je trekt ong 420 W en ik weet niet hoe oud die psu is ? lijkt me niet nieuw ? beetje iffy.......< 80% belasting Die fitmgr heeft me je drives te maken zegt google irq is meestal RAM maar aangezien je al andere ram hebt geprobeerd lijkt me dat niet de issue. ik las dat je al meerdere keren windows er opnieuw op hebt gezet kan er iets fout zijn gegaan met partitioneren ? dat er extra onbruikbare partities zijn oid ? probeer desnoods even zonder de m.2 en zet windows eens op een andere oude sata HDD. ook heb ik wel eens begrepen dat irq les or equal met USB poorten te maken kan hebben, aangezien je een los io shield hebt kijk even goed naar de achterkant of er niet in iets van je io shield in je usb poorten steekt dat kortsluiting maakt bij twijfel test je system buiten de kast, een rebuild kan wonderen doen3

Terug
Bovenaan