• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Compatibel info nodig

  • Onderwerp starter Onderwerp starter nap
  • Startdatum Startdatum

nap

Nieuw forumlid
Goeiedag ik ga mijn eigen pc bouwen ik heb alleen tips nodig van technicussen die weten of dit kan of niet.
ik ga deze moederbord plaatsen https://www.megekko.nl/product/4286...4-Moederborden/Gigabyte-A520M-K-V2-moederbord

met deze behuizing https://www.megekko.nl/product/2013...-Power-Gaming-703B-Midi-Toren-Zwart-Behuizing

processor https://www.megekko.nl/product/4278/261320/Socket-AM4-Processoren/AMD-Ryzen-7-5700X3D-processor

voeding https://www.megekko.nl/product/4186...ld-850-Full-Modular-V2-ATX-3-0-PSU-PC-voeding

daarnaast ga ik een rtx 3080 als videokaart gebruiken, de vraag is kan deze voeding met mijn moederbord? zijn daar alle kabels ervoor?
en daarnaast ga ik een ssd van 1tb plaatsen is deze voeding te gebruiken met mijn moederbord?
en is deze moederbord te gebruiken met de ryzen 7 5700x3d?
 
Hoi nap,

Deze producten passen zeker bij elkaar en zullen ook goed samenwerken. Het is wel zo dat je nu een M-ATX moederbord gekozen hebt in een ATX behuizing. Dat past probleemloos, alleen het ziet er mooier uit als je in zo'n grotere kast ook een ATX moederbord plaatst.

Als de looks je interesseren, zou je een full-ATX moederbord kunnen kopen zoals deze:

Als dat je niet uit maakt, ook geen probleem want de spullen werken prima samen!
 
Hoi nap,

Deze producten passen zeker bij elkaar en zullen ook goed samenwerken. Het is wel zo dat je nu een M-ATX moederbord gekozen hebt in een ATX behuizing. Dat past probleemloos, alleen het ziet er mooier uit als je in zo'n grotere kast ook een ATX moederbord plaatst.

Als de looks je interesseren, zou je een full-ATX moederbord kunnen kopen zoals deze:

Als dat je niet uit maakt, ook geen probleem want de spullen werken prima samen!
omdat de kast dan groot is en de moederbord klein vergroot dat dan niet de kans op minder hitte? omdat het meer kan bewegen?
en ondersteunt die moederbord ook windows 11? ik zie namelijk alleen 10 staan
 
Hoi Nap,

Een groot moederbord stoot niet meer hitte uit dan een klein moederbord. het is in theorie misschien wel zo dat een klein moederbord je aif-flow net wat minder hindert, maar ik denk dat je daar in de praktijk niets van merkt. Dat verschil is denk ik niet eens meetbaar.
 
Hoi Nap,

Een groot moederbord stoot niet meer hitte uit dan een klein moederbord. het is in theorie misschien wel zo dat een klein moederbord je aif-flow net wat minder hindert, maar ik denk dat je daar in de praktijk niets van merkt. Dat verschil is denk ik niet eens meetbaar.
is goed bedankt dan zal ik ze bestellen!
 
Hoi Nap,

Een groot moederbord stoot niet meer hitte uit dan een klein moederbord. het is in theorie misschien wel zo dat een klein moederbord je aif-flow net wat minder hindert, maar ik denk dat je daar in de praktijk niets van merkt. Dat verschil is denk ik niet eens meetbaar.
heb ik voor het installeren ook thermal paste nodig?
 
Vaak zit het bij je koeler, maar die vind ik niet terug in dit lijstje.
Als je niks hebt liggen en je oude koeler blijft gebruiken zou ik nieuwe koelpasta aanschaffen.
ik heb een tweedehandse waterkoeler ik heb deze thermal paste nog van toen ik mijn macbook pro had is dit ook goed?

 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Als het echt niet past kun je de radiator wellicht aan de voorzijde plaatsen. De specificaties van de behuizing zijn minimaal aanwezig, maar toch zou het moeten passen. Gaat het om de kabel links bovenin het moederbord, voor de CPU power? Net zoals op onderstaand voorbeeld. Als dit het geval is, het is niet erg als de kabel tegen de rand van de ventilator komt, zolang het niet tegen een bewegend deel komt of zolang er geen extra druk op de kabel komt te staan.
1723790570173.webp
 
Dat grijze box van de moeder boord steekt te veel naar binnen daardoor kan ik het niet schroeven de waterkoeler komt er tegen aan
 
Ik denk dat je IO links bovenin dan bedoelt. Is het ook niet mogelijk om het moederbord ná de waterkoeler te installeren?
 
Terug
Bovenaan