• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Compatible check: A320M-S2H-CF met Ryzen 3 3200G

Merilicious

Nieuw forumlid
Na al flink gezocht te hebben blijk ik toch te blond om er zelf uit te komen.
Ik heb een A320M-S2H-CF moederbord met op dit moment een AMD Ryzen 3 2200G, Radeon Vega Graphics, 3500 MHz, 4 core('s), 4 logische processor(s).
Die blijkt niet geschikt om Windows 11 te gebruiken, dus ben ik aan het zoeken naar een geschikte vervangende CPU. Ik kwam uit bij de Ryzen 3 3200G, maar daarvan weet ik dus niet of die werkt op het MB en ik kom online niet verder dan "Ja, die werkt", "Nee, die werkt niet", en "Ja die werkt maar dan moet je eerst settings tweaken".
Ik wil dus graag weten of de Ryzen 3 3200G werkt op mijn A320M-S2H-CF, en zo niet welke andere processor wel geschikt is voor zowel MB als Windows 11.

Bedankt alvast!
 
Ik vind geen A320M-S2H-CF, wel een GA-A320M-S2H.
De Ryzen 3 3200G is compatible met het moederbord, vanaf BIOS versie F40. Je zal dus de BIOS moeten updaten met je huidige processor, naar F40 of nieuwer. De meest recente BIOS versie is F58b en is van 11 juli 2024.
 
Halo Merilicious!
In het geval dat je de Gigabyte GA-A320M-S2H bedoelt (ik kon nergens een A320M-S2H-CF vinden), dan ja! De ryzen 3 3200g is compatibel met bios versie F40 en hoger.
Het zou goed kunnen dat je daar nog niet op zit. In dat geval kun je je bios updaten met een USB stick en een nieuwe bios van deze site: https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-A320M-S2H-rev-1x/support#support-dl-bios
Hier zijn veel youtube tutorials voor dus daar zou je naar kunnen kijken.
De 3200g is verder niet echt een goede upgrade als je vanaf een 2200g komt. Heb je een losse videokaart in je pc? In dat geval kun je beter upgraden naar bijvoorbeeld een Ryzen 5 3600 of een Ryzen 5 5600 (bios versie F55 en hoger)
 
He-le-maal top! Had al het idee dat ik de bios moest updaten maar dat heb ik serieus nog nooit in mn leven gedaan he. Waar ik al op uit kwam is de website van het MB met bios updates, maar dan loop ik weer aan tegen niet weten welke ik nodig heb voor die van mij omdat er rev 1.0, rev 2.0 en rev 3.0 bij staat. Weet niet of dat heel veel uit maakt maar heb niet veel zin om de hele bios te verprutsen zeg maar :LOL:
@Mika ik heb geen losse videokaart, maar het upgraden is alleen zodat ik Windows 11 kan draaien. Verder is mijn pc alleen voor werk en een paar games die je niet eens echt games kan noemen (denk categorie Candy Crush :ROFLMAO:) dus ik ga voor de goedkoopste optie.

Bedankt allebei!!
 
Laatst bewerkt:
Waar ik al op uit kwam is de website van het MB met bios updates, maar dan loop ik weer aan tegen niet weten welke ik nodig heb voor die van mij omdat er rev 1.0, rev 2.0 en rev 3.0 bij staat. Weet niet of dat heel veel uit maakt maar heb niet veel zin om de hele bios te verprutsen zeg maar :LOL:
Dat kun je zien op je moederbord! Linksonder op je bord staat een versie:
1724255631288.webp
@Mika ik heb geen losse videokaart, maar het upgraden is alleen zodat ik Windows 11 kan draaien. Verder is mijn pc alleen voor werk en een paar games die je niet eens echt games kan noemen (denk categorie Candy Crush :ROFLMAO:) dus ik ga voor de goedkoopste optie.
Oh haha. In dat geval is de 3200g een prima optie inderdaad :LOL:
 
Terug
Bovenaan