• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

compatible onderdelen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lau
  • Startdatum Startdatum

lau

Nieuw forumlid
beste mensen,

Ik ben van plan om mijn eigen computer in elkaar te stoppen.
Maar dit is mijn eerste keer en ik weet niet 100% zeker of al deze onderdelen compatible zijn,
of als er beter onderdelen zijn van ongeveer de zelfste prijs.
Als jullie mij hiermee kunnen helpen zou ik dat zeer appreciërend.

processor:
gpu:
behuizing:
toetsenbord:
voeding:
moederbord:
ram:
ssd:
monitor:
 

Bijlagen

  • 1722436769493.webp
    1722436769493.webp
    37,8 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Hey Lau,

ten eerste, leuke build!

Alleen gaat het moederbord niet passen in de behuizing, dit is een ATX moederbord terwijl de behuizing maar tot micro-ATX ondersteund. Daarnaast gaat het heel krap worden met je videokaart, in de specificaties van de behuizing staat dat deze 33 CM mag zijn.

nu is je videokaart 32,2 centimeter lang maar soms word er geen rekening gehuiden met de ventilatoren in de kast!

Als je een goede kast wilt met RGB zou ik kijken naar deze:

Het is een hele fijne kast om in te bouwen en er is meer dan genoeg ruimte voor je componenten.
 
Hey Lau,

ten eerste, leuke build!

Alleen gaat het moederbord niet passen in de behuizing, dit is een ATX moederbord terwijl de behuizing maar tot micro-ATX ondersteund. Daarnaast gaat het heel krap worden met je videokaart, in de specificaties van de behuizing staat dat deze 33 CM mag zijn.

nu is je videokaart 32,2 centimeter lang maar soms word er geen rekening gehuiden met de ventilatoren in de kast!

Als je een goede kast wilt met RGB zou ik kijken naar deze:

Het is een hele fijne kast om in te bouwen en er is meer dan genoeg ruimte voor je componenten.
hey maxim,

bedankt voor uw antwoord, en uw hulp.

zo ver ik weet, zouden de fans die er al in zitten niet krachtig genoeg zijn.
zou het beter zijn dat ik de fans langs voor dan vervang met een hoger RPM?
en de achterste ook indien nodig, of niet?
 
De RPM is niet per se het belangrijkste, in princiepe gaat het om luchtverplaatsing en die is bij deze fans uitstekend.

Mocht je twijfelen is er ook nog een FX variant van deze case beschikbaar, die komt nog met 2 extra fans en alle fans zijn RGB.
 
De RPM is niet per se het belangrijkste, in princiepe gaat het om luchtverplaatsing en die is bij deze fans uitstekend.

Mocht je twijfelen is er ook nog een FX variant van deze case beschikbaar, die komt nog met 2 extra fans en alle fans zijn RGB.
bedankt voor uw hulp, en zal dan de FX variant nemen.
ik vooronderstel dat het zeker geen probleem zou zijn moest ik gebruik maken van deze liquid cooler.
 
Ja een 240 radiator past prima in de bovenkant van die behuizing. En je mag best je zeggen hoor 🫡 ik ben pas 22😅
 
  • Leuk
Waarderingen: lau
Ja een 240 radiator past prima in de bovenkant van die behuizing. En je mag best je zeggen hoor 🫡 ik ben pas 22😅
Mijn mama heeft mij geleerd om altijd beleeft te zijn naar mensen, dus doe ik dat ook😁. En nogmaals bedankt voor "je" hulp. Ik zou anders een verkeerde case gekocht hebben😅.
 
Ik zie dat je een Azerty keyboard hebt staan, klopt het dat je nu ook een Azerty (BE/FR) toetsenbord gebruikt?
Het gekozen werkgeheugen staat niet in de supportlist van het moederbord, onderstaand geheugen staat hier wel in. Hiermee weet je in ieder geval zeker dat het werkgeheugen compatible is.
 
Ik zie dat je een Azerty keyboard hebt staan, klopt het dat je nu ook een Azerty (BE/FR) toetsenbord gebruikt?
Het gekozen werkgeheugen staat niet in de supportlist van het moederbord, onderstaand geheugen staat hier wel in. Hiermee weet je in ieder geval zeker dat het werkgeheugen compatible is.
hoi ricardo,

Ja ik gebruik nu ook een azerty toetsenbord.
Ik zal dan ook de de andere werkgeheugen kopen, bedankt hiervoor.

mijn excuses voor het laat reageren, ik ben net terug van het werk dus had nog niet kunnen reageren.
 
Terug
Bovenaan