CoolerMaster 212 Hyper Evo op LGA1700 mobo

• Onderwerp starter Onderwerp starter AVD
  • Startdatum Startdatum

AVD

Nieuw forumlid
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, en heb jullie advies nodig. Hopelijk zit de gouden tip erbij.

Momenteel heb ik een Asus TUF B760 LGA1700 moederbord.
De Intel i7-1200k heb ik geplaatst, echter wil ik mijn oude CoolerMaster 212 Hyper Evo (eerste generatie cooler die van een LGA1151 komt) overzetten.

Ik vroeg me af of onderstaande bracket passend zou zijn om de cooler erop te bevestigen?

Voor de zekerheid heb ik een foto toegevoegd van de Coolermaster 212 Hyper Evo koeler.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Bijlagen

• IMG_20241228_100530_304.webp
    IMG_20241228_100530_304.webp
    84,4 KB · Weergaven: 3
Bij de compatibiliteit zie ik juist niet de Hyper EVO staan welke jij hebt. Maar de i712700k processor kan een best wel warme (hete) processor zijn, zeker als je gaat overclocken (het is tenslotte de K versie). Ik zou dan toch kijken voor een betere koeler dan deze.

Het gaat zeker werken, maar ik ben het met Johnny eens, de 12700K is echt wel een serieuze processor. Ik zou persoonlijk ook een wat zwaardere koeler aanbevelen, dat houdt je clockspeeds hoog en voorkomt throtteling.

Je zou bijvoorbeeld deze kunnen nemen:

Deze is nu in de aanbieding, en biedt bijna de dubbele hoeveelheid koelvinnen dan de 212.

Beide hartelijk bedankt voor jullie informatieve antwoord en tips!

Dat deze processor heet wordt had ik wel ergens gelezen, maar een optimale koeling is dan zeker belangrijk. Ik ga die cooler online bestellen.

Goed weekend verder!

Terug
Bovenaan