• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

corsair commander core xt problemen

kai954

Nieuw forumlid
Bij megekko mooie onderdelen gekocht om mijn pc te bouwen, waaronder corsair fans (3x icue rgb elite, 2x artic p12 slim), waterkoeling (H100x rgb elite) en een commander core xt.

voor ongeveer een maand werkte alles prima, ik kon de rgb en pwm prima bedienen, alleen na een korte periode (met dagelijks gebruik van de pc en zonder verder aan de pc te zitten) begonnen de fans zich apart te gedragen; de rgb flikkerd constant van de ingestelde kleur naar vel wit, samen met een usb connect en disconect geluidje, ook zorgde dit voor lag tijdens het gamen. ik heb meerdere keren gecheckt of alles goed zit, (alles volledig ingeplugd etc.) maar hij bleef knipperen.

sinds dien is hij heelmaal gestopt met knipperen en is hij nu constant vel wit met pwm op 100% met een usb disconnect geluidje af en toe. het is nu 3 maanden na aanschaf en ik weet niet zogoed wat het probleem is. de corsair icue software herkent ook niet meer dat de commander core er is, ookal is alles goed ingeplugt.

ik wil graag weten wat jullie oplossingen zijn voordat ik hem opstuur naar megekko reparatie service en of iemand ook eventueel een goeie vervanging weet voor de commander core xt.

als alles goed aangesloten zit, dan alsnog terug sturen. misschien iets mis met de commander core, aangezien je fans niet meer op een normale manier de rgb weergeven. je kan misschien andere sata kabel van je voeding wisselen met degene die er nu aan hangt. klinkt een beetje als een power issue

Terug
Bovenaan