CPU oververhit

luckiejj

Nieuw forumlid
Hoii,

Ik heb laatst mijn hele pc geΓΌpgrade en nu ervaar ik het probleem dat mijn CPU 99 graden wordt tijdens het gamen.

Hardware:
𝗖𝗣𝗨: I7-14700KF
π—–π—’π—’π—Ÿπ—˜π—₯: NZXT T120 RGB BLACK
π—šπ—£π—¨: MSI GeForce RTX 5070 Ti 16G GAMING TRIO
π— π—’π—§π—›π—˜π—₯𝗕𝗒𝗔π—₯𝗗: MSI Z790 GAMING PLUS WIFI
π—₯𝗔𝗠: 32GB CORSAIR VENGEANCE RGB PRO DDR5
π—©π—’π—˜π——π—œπ—‘π—š: NZXT C1200 GOLD
𝗦𝗦𝗗: SAMSUNG 980 PRO 1TB
𝗛𝗗𝗗: SEAGATE BARRACUDE 2TB
π—–π—”π—¦π—˜: PHANTEKS NV7 BLACK

Ik heb ook een i7-14000K geprobeerd en deze wordt ook 99 graden. Ook heb ik een thermal grizzly frame aangeschaft, dit werkt echter ook niet…

Mijn vraag is: Wat kan ik nog doen om de temperatuur normaal te krijgen ?

Met een contact frame heb je een juiste stap genomen. Echter de T120 koeler van NZXT is in deze de bottleneck.
Je kunt een zwaardere koeler nemen echter wellicht is het slim om te kijken naar het undervolten van de CPU.

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Het probleem is dat deze processoren eigenlijk altijd vol aan gaan. Zodra de temperatuur zakt, klokt hij hoger - omdat het kan - en dat herhaalt hij constant tegen de thermal limiet aan. Je zult dus altijd geconfronteerd worden met hoge temperaturen, overigens hoeft dat niet erg te zijn.

Een undervolt kan je helpen!

Ik denk dat je je koeler moet upgraden. Jouw NZXT T120 moet heel hard werken om de i7 op een leuke temperatuur te houden. Er zijn heel betaalbare alternatieven, zoals de Thermalright Peerless Assassin, die een aanzienlijk betere TDP (Thermal Design Power) heeft.

Mijn vriendin heeft precies dezelfde CPU als mij en ook de NZXT T120 koeler en bij haar is de temperatuur rond de 65.
Ik had eerst een andere koeler, maar daar was de temperatuur ook 99 graden, toen heb ik deze aangeschaft en 2 fans er op, maar helpt dus ook niet…

Thanks voor de tips!!

Terug
Bovenaan