CPU temperatuur.

Demy

Nieuw forumlid
Hallo,

Ik heb een ryzen 7 5800X3D processor.
Deze gaf van de week een idle temperatuur van 70-75 graden aan.
Tijdens het spelen van een game (cod bo6) bleef deze op 75-76 graden staan.

Nou ben ik vandaag weer hetzelfde spel aan het spelen met dezelfde settings en is de temp niet boven de 65 uitgekomen.
in het menuscherm of bureaublad is de temp nu 52-54 graden.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Welke koeler erin zit durf ik niet te zeggen. Heb deze pc tweedehands gekocht ongeveer 1,5 jaar geleden.

Hopelijk heeft iemand hier de tip die het voor mij op kan lossen.

Hallo,

Ik heb een ryzen 7 5800X3D processor.
Deze gaf van de week een idle temperatuur van 70-75 graden aan.
Tijdens het spelen van een game (cod bo6) bleef deze op 75-76 graden staan.

Nou ben ik vandaag weer hetzelfde spel aan het spelen met dezelfde settings en is de temp niet boven de 65 uitgekomen.
in het menuscherm of bureaublad is de temp nu 52-54 graden.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Welke koeler erin zit durf ik niet te zeggen. Heb deze pc tweedehands gekocht ongeveer 1,5 jaar geleden.

Hopelijk heeft iemand hier de tip die het voor mij op kan lossen
er is meer info nodig om eventueel te helpen. koeler zou alsnog handig zijn. je temp tijdens bo6 is goed. misschien runnen er programma's op de achtergrond, waardoor je temp hoger is?

er is meer info nodig om eventueel te helpen. koeler zou alsnog handig zijn. je temp tijdens bo6 is goed. misschien runnen er programma's op de achtergrond, waardoor je temp hoger is?
ja dat begrijp ik. alleen weet ik niet welke koeler erin zit. het is wel een corsair maar durf niet te zeggen welk type het is. kan ook niet 123 vinden op de koeler zelf welke het is.

het rare is dat die het de ene keer een veel lagere temperatuur aan geeft als de andere keer.

dit varieert tussen de 50 en 70 graden.

heb je icue software van corsair geinstallleerd? hiermee kan je de fan curves controleren/aanpassen. misschien ook nog de pomp snelheid. indien je deze hoger kan zetten, zie je misschien wat meer stabielere waardes

heb je icue software van corsair geinstallleerd? hiermee kan je de fan curves controleren/aanpassen. misschien ook nog de pomp snelheid. indien je deze hoger kan zetten, zie je misschien wat meer stabielere waardes
ik kan de fans alleen instellen op quiet, balanced, extreme of zero rpm.
ze stonden op quiet en heb ze op balanced gezet. kijken of dat verschil maakt.

bedankt voor de tip!

heb de fan snelheid anders ingesteld, maar dit maakt helaas geen verschil.
iemand anders nog een idee?
kan ze ook custom instellen maar heb werkelijk geen idee hoe ik ze dan zou moeten instellen

heb de fan snelheid anders ingesteld, maar dit maakt helaas geen verschil.
iemand anders nog een idee?
kan ze ook custom instellen maar heb werkelijk geen idee hoe ik ze dan zou moeten instellen
check bij taakbeheer welke processen er actief zijn. zo kan je zien of je cpu daadwerkelijk iets aan het doen is.

misschien je cpu koeler eraf halen en nieuwe thermal paste gebruiken, is ook nog een optie

Terug
Bovenaan