DELL Ultra Sharp 27" met ingebouwde hub

AnnetKlinkt

Nieuw forumlid
Een paar dagen geleden heb ik de Dell Ultra Sharp 27" (hub) monitor aangeschaft voor mijn Dell laptop XPS 15 (9520) met 130 W vermogen. Ik heb een 24’’ Dell monitor met een Dell docking station met 180 W externe voeding maar ik wilde een groter scherm ėn van alle kabels op mijn bureau af. Vandaar mijn keuze voor deze monitor.
Helaas krijg ik bij het opstarten van de laptop en de nieuwe monitor de melding dat de voeding onvoldoende is om de laptop naar behoren te laten functioneren. Het werkt allemaal wel maar het kost mijn laptop duidelijk moeite. "Your system will continue to work but may not perform at its peak". De monitor zou 140 W aan moeten kunnen. En Dell beveelt hem dan ook aan voor Dell laptops die 130W vragen. Wat te doen?
(DELL biedt geen technische ondersteuning omdat ik de monitor niet via hen heb gekocht).

Het vervelende is dat dit moeilijk te achterhalen is, zonder iets meer details te hebben van je laptop.

Veel laptops ondersteunen opladen via USB-C, maar dan vaak tot een maximaal vermogen van X watt. Vooral zware laptops, met dedicated videokaarten, kun je dus wel opladen via USB-C, maar als je piekprestaties wenst te gebruiken dan ben je verplicht om de meegeleverde DC adapter te gebruiken. Ik denk dat je Dell XPS laptop 130W kan laden via de DC poort (de ronde stekker) maar via USB-C begrenst is op bijvoorbeeld 65 watt.

Heb je misschien iets meer details van je laptop, zodat we even mee kunnen denken?

Mijn XPS 15 heeft alleen maar USB C aansluitingen, 3 stuks waarvan 2 als displayport (4K Thunderbolt). Standaard zit er de 130 W poweradapter met USB C connectie bij. Dat gaat uiteraard prima. Maar de 140 W hub van de monitor geeft kennelijk te weinig vermogen af om de laptop voldoende te laten presteren. Ik heb er nu maar weer mijn Dell Dock 19s met 180 W poweradapter aangehangen (die had ik nodig voor mijn vorige, kleinere monitor) met als gevolg opnieuw een heleboel kabels en kastjes over mijn bureau en daar heb ik die dure monitor niet voor gekocht. Dell heeft een aantal laptops in het assortiment met een 130 W poweradapter. Dus het zou moeten werken!

Dat is inderdaad vreemd, ik ben met je eens dat de monitor het dan zou moeten kunnen. Heb je een andere kabel geprobeerd? Niet elke USB-C kabel ondersteunt alle wattages. Als je kabel het kan, en je laptop het kan, dan zou je misschien in het monitor menu kunnen proberen of het laadvermogen aangepast kan worden.

Verder heb ik even gekeken of chatGPT je wellicht kan helpen, en hoewel ik dit antwoord niet kan verifieeren, is dit wel iets wat mogelijk het probleem is als blijkt dat je laadkabel goed is en de menu instellingen goed staan.

1779174038876.webp

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan