Eerste zelfbouw desktop – graag jullie feedback
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort voor het eerst volledig zelf een desktop samenstellen, met als doel: high-end gaming, inclusief competitieve titels, op hoge(re) resolutie. De componenten zijn grotendeels gebaseerd op een zelfbouwpakket van Megekko, maar aangepast op persoonlijke voorkeuren — met name omdat ik geen fan ben van RGB-verlichting.
Dit is de samenstelling:
https://www.megekko.nl/wl/XE67BHNM
Ik ben niet van plan om te overklokken. De bedoeling is om zowel huidige als toekomstige games op hoge instellingen te kunnen draaien — met een focus op soepele prestaties in competitieve titels.
Mijn vragen aan jullie:
Vriendelijke groetjes,
Alex
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort voor het eerst volledig zelf een desktop samenstellen, met als doel: high-end gaming, inclusief competitieve titels, op hoge(re) resolutie. De componenten zijn grotendeels gebaseerd op een zelfbouwpakket van Megekko, maar aangepast op persoonlijke voorkeuren — met name omdat ik geen fan ben van RGB-verlichting.
Dit is de samenstelling:
- Behuizing: Fractal Design North Chalk White
- Voeding: Silverstone SST-DA1000R-GM 1000W PSU
- CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D
- GPU: Gigabyte GeForce RTX 5080 GAMING OC 16G
- Moederbord: Gigabyte X870 GAMING WF6
- RAM: G.Skill Trident Z5 DDR5-6400 CL32 32GB
- SSD: SK hynix Platinum P41 2TB M.2
- CPU-koeler: Noctua NH-D15 chromax.black
- Monitor: Alienware AW2725DF – 27" QHD, 360Hz, OLED
https://www.megekko.nl/wl/XE67BHNM
Ik ben niet van plan om te overklokken. De bedoeling is om zowel huidige als toekomstige games op hoge instellingen te kunnen draaien — met een focus op soepele prestaties in competitieve titels.
Mijn vragen aan jullie:
- Zijn deze componenten goed op elkaar afgestemd?
- Zit er iets in wat overkill of juist ondermaats is, gezien mijn doelstellingen?
- Ik twijfel nog tussen deze build en een goedkopere optie [link] vanwege de kosten versus prestaties/toekomstbestendigheid.
Als iemand daarover een weloverwogen mening heeft, hoor ik het graag!
Vriendelijke groetjes,
Alex