• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Eigen PC build start niet op, wat nu ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hesx
  • Startdatum Startdatum

Hesx

Nieuw forumlid
Hallo,

Ik ben begonnen met het bouwen van mijn eerste pc ooit, heb alles in elkaar gezet & op de juiste plek gezet. Ik druk vervolgens de pc aan, nadat ik de voeding aan heb gezet achteraan op de pc & helaas gebeurt er niks. Geen fan die het doet, niks dat gaat branden gewoon echt niks.

Mijn specs van de pc zijn ;

- Moederbord ; B650m DS3H
- Videokaart rtx 4060 windforce
- Kingston Fury 2 x 8 GB
- 1 TB NV2 Kingston
- Amd Ryzen 5 7600x
- Macube 110 Behuizingskast
- Coolermaster V750 i gold
- Be Quiet, Dark Rock 4 Cpu Coolerimage.webpimage.webp

Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat je mogelijk de PCIe-kabel en EPS-kabel hebt omgewisseld.

Wil je controleren of deze correct zijn aangesloten? Niet elke 8-pins aansluiting is namelijk hetzelfde.

Het lijkt erop dat je mogelijk de PCIe-kabel en EPS-kabel hebt omgewisseld.

Wil je controleren of deze correct zijn aangesloten? Niet elke 8-pins aansluiting is namelijk hetzelfde.
Is dat de kabel die in de videokaart zit en de kabel voor de processor of wat is EPS-kabel ? Heb niet super veel verstand.

Deze stekkers zitten momenteel in mijn voeding, iets wat ik mis waardoor die dus waarschijnlijk niet opstart ?
IMG_2724.webpIMG_2723.webp

De EPS-connector is inderdaad de kabel die linksboven in het moederbord moet worden aangesloten voor de processor.

Op de foto van de voeding is te zien dat de 10-pins connector nog niet is aangesloten, terwijl dit wel noodzakelijk is.

Dit is waarschijnlijk de oorzaak van je probleem.

1727105052832.webp

Terug
Bovenaan