• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Eigen PC Build

Status
Niet open voor verdere reacties.

OpticFear

Nieuw forumlid
Ik heb een poging gedaan om mijn eigen pc samen te stellen. Maar omdat ik er nog niet 100% zeker over ben wil ik jullie graag vragen of dit een goede ‘build’ is of zijn er nog dingen die ik echt aan zou moeten passen?

Ben van plan de pc te gebruiken met 2 a 3 schermen voor gamen en eventueel streamen.

IMG_5176.webp
 
Het hangt af van welke game, wil je 1080p,2k of 4k en hoe hoog je de settings set van je game. ik denk dat je beter de 4070 ti of super kunt halen als je wilt streamen en all

(Widows hoef je niet tehalen je kan een mediatool maken en daar mee windows installeren en dat geld wat je bespaard kan je in je pc stoppen)
 
Het hangt af van welke game, wil je 1080p,2k of 4k en hoe hoog je de settings set van je game. ik denk dat je beter de 4070 ti of super kunt halen als je wilt streamen en all

(Widows hoef je niet tehalen je kan een mediatool maken en daar mee windows installeren en dat geld wat je bespaard kan je in je pc stoppen)
Super dankjewel, dan ga ik sowieso de videokaart aanpassen.
Zou de rest van de build op deze manier voldoende zijn?
 
Super dankjewel, dan ga ik sowieso de videokaart aanpassen.
Zou de rest van de build op deze manier voldoende zijn?
Het ziet er verders wel goed uit ik zou zelf de 850 naar 1000 watt psu halen ivm upgrade mogenlijkheden voor in de toekomst en zag ik het goed dat je maar 1x 120mm fan hebt? Zo ja ik zou meer fans plaatsen ik heb zelf ook de h9 flow case en bij mij heb ik 10x 120mm fans erin

Vergeet trouwens niet je bios te updaten en je ram in de bios zelf naar 6000mhz te zetten anders draait je ram standaard in 4000mhz range
 
Welkom OpticFear,

Ik hoop dat je de pc build nog niet hebt gekocht, mogelijk dat ik je beter kan helpen met een wat beter lijstje.


Hierbij een nieuw lijstje van een megekko winkelmand die goedkoper en betere performance heeft. Hierbij uitleg over de keuzes:

De cpu is nu de 7800X3D, deze is weer een stuk beter dan de 14700F voor gamen en is een super goede keuze.

De 7900XT is ook weer een stuk beter dan de 4070 super en heeft meer vram. Ook heeft deze AV1 encoding voor je streams in OBS. De 7900XT is iets beter dan de 4070 TI Super, vrij vergelijkbaar maar dan dus ook met meer vram.

Ik heb er ook een snelle 2TB nvme ingezet ipv van jouw oude 1tb in dat lijstje, de schijf is van hoge kwaliteit en heeft dezelfde snelheden.

IK hoop dat je hier nog iets aan hebt, tenzij je al hebt besteld. Laat het maar weten als je vragen hebt en een fijn weekend!

Groetjes,
TIes
 
Welkom OpticFear,

Ik hoop dat je de pc build nog niet hebt gekocht, mogelijk dat ik je beter kan helpen met een wat beter lijstje.


Hierbij een nieuw lijstje van een megekko winkelmand die goedkoper en betere performance heeft. Hierbij uitleg over de keuzes:

De cpu is nu de 7800X3D, deze is weer een stuk beter dan de 14700F voor gamen en is een super goede keuze.

De 7900XT is ook weer een stuk beter dan de 4070 super en heeft meer vram. Ook heeft deze AV1 encoding voor je streams in OBS. De 7900XT is iets beter dan de 4070 TI Super, vrij vergelijkbaar maar dan dus ook met meer vram.

Ik heb er ook een snelle 2TB nvme ingezet ipv van jouw oude 1tb in dat lijstje, de schijf is van hoge kwaliteit en heeft dezelfde snelheden.

IK hoop dat je hier nog iets aan hebt, tenzij je al hebt besteld. Laat het maar weten als je vragen hebt en een fijn weekend!

Groetjes,
TIes
Hi Ties,

Bedankt voor je reactie, ik heb inmiddels al wel besteld.

Groetjes,
Bend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan