• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Elgato 4k pro, 1440p 180hz output?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter louis
  • Startdatum Startdatum

louis

Nieuw forumlid
Elgato 4k pro, heeft deze capture card 1440p 180hz output? En kan dit ook met display port?

Mijn monitor is de lg 27gp850p-b en deze monitor support 1440p 180hz op display port. Is het mogelijk om deze resolutie te behouden met deze capture card? En moet ik dan een apparte splitter kopen voor de hdmi poort op de capture card naar display port?

Ik zie bij de specs alleen maar de output van:
1440p 144hz
1440p 240hz

Is 1440p 180hz dan ook mogelijk?
 
De capture card gebruikt HDMI 2.1, jouw monitor ondersteund 2560 x 1440 at 144Hz via HDMI.
 
Oke bedankt, is het mogelijk om een DisplayPort naar hdmi converter te kopen? Zodat ik toch mijn 180hz eruit kan halen?
 
Oke bedankt, is het mogelijk om een DisplayPort naar hdmi converter te kopen? Zodat ik toch mijn 180hz eruit kan halen?
Je hebt dan een actieve HDMI 2.1 naar Displayport 1.4 nodig, want met een simpele converter werkt dat HDMI signaal sowieso niet op Displayport.
Die zijn er wel, maar de beste die ik zo even kan vinden is 4K120Hz en niet 1440p 180hz+.
En als je die vind, weet je nog steeds niet of de Elgato of je monitor dat allemaal ondersteund.
 
Oke echt bedankt man top🙏 had gehoopt dat het allemaal wat simpeler was haha. Even goed bedenken of ik de visuele performance drop van 180hz naar 144hz het waard vind om de capture card daadwerkelijk te kopen. Nogmaals bedankt🙏
 
Terug
Bovenaan