• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Enkele nieuwe onderdelen voor oude pc

Sanomi78

Nieuw forumlid
Hallo iedereen,

Ik heb een oude pc die ik wil inzetten als server. Hierin zit een Gigabyte GA-Z77-DS3H moederbord met een Intel i5-2500k processor en 16gb geheugen.

De koelpasta is ondertussen aardig verhard en de stock koeler die er op zit heeft een defect aan één van de pootjes waardoor hij niet goed meer zit. De processor wordt daarom bij hogere belasting heel warm - richting de 100 graden. Daarom wil ik de koeler en koelpasta vervangen.

Ik wil niet de hoofdprijs betalen, dus goed is goed genoeg!

Ik heb de volgende vragen:

- Dit moederbord (https://www.gigabyte.com/nl/Motherboard/GA-Z77-DS3H-rev-10#ov) heeft een mSATA aansluiting en ik zou deze graag willen gebruiken voor een SSD in deze machine. Welke SSD raden jullie aan?
- Welke koeler kan ik het beste pakken en welke koelpasta adviseren jullie?
- Voor het schoonmaken van de processor (oude koelpasta) wordt isopropyl alcohol aanbevolen. Waar kan ik dit vinden? Ik heb diverse fysieke winkels bezocht maar daar hadden ze dit niet.

Alvast bedankt en alle tips zijn welkom!

Hoi Sanomi,

Je kunt zeker M-Sata gebruiken! KIngston heeft de KC600 serie, die perfect zou passen.
Voorbeeld:

Qua koeling kun je natuurlijk elke koeler pakken die op de socket past, echter ik zou persoonlijk niet teveel meer investeren in deze machine. Als je de koelpasta vervangt ben je waarschijnlijk al een heel eind op weg.

In plaats van alcohol zijn er ook speciale reinigingsvloeistoffen voor koelpasta. Wij adviseren altijd Arcticlean:

Hoi Sanomi,

Je kunt zeker M-Sata gebruiken! KIngston heeft de KC600 serie, die perfect zou passen.
Voorbeeld:

Qua koeling kun je natuurlijk elke koeler pakken die op de socket past, echter ik zou persoonlijk niet teveel meer investeren in deze machine. Als je de koelpasta vervangt ben je waarschijnlijk al een heel eind op weg.

In plaats van alcohol zijn er ook speciale reinigingsvloeistoffen voor koelpasta. Wij adviseren altijd Arcticlean:
Dankjewel Base_NL!

Ik wil de koeler voornamelijk vervangen omdat één van de plastic voetjes niet meer goed vastklikt (de helft is afgebroken) en er daarom volgens mij geen goed contact meer is tussen de koelvinnen en het oppervlak van de processor - dat zal volgens mij niet helpen bij de koeling. Ik wil idd niet teveel investeren in deze oudere machine, maar ik denk dat hij met wat kleine tweaks nog best goed dienst kan doen als persoonlijke server voor wat kleine zaakjes.

Terug
Bovenaan