Extra SSD inbouwen

TimAdvanced

Nieuw forumlid
Beste mensen.

Onlangs heb een nieuwe gaming PC besteld (Megekko.nl - Lenovo Legion T5 26ARA8 Ryzen 7 RTX 4070 Ti Super Gaming PC).

Ik wil een extra SSD inbouwen voor extra opslag.

Kan dat bij deze PC? Als ik naar de binnenkant kijk vind ik moeilijk te bepalen of dat kan en waar die moet komen in de PC. Dit is de eerste keer na 20 jaar apple te hebben gebruikt dat ik weer een windows PC heb, dus mijn kennis enigszins beperkt hier in.

En zo ja, welke SSD van 1Tb raden jullie aan?

Alvast bedankt!

Als het voor data is kan je misschien beter een iets goedkopere M.2 SSD kiezen ( voorbeeldje: KLIK HIER). Bij de Samsungs betaal je ook Samsung geld terwijl die niet beter of slechter zijn dan andere merken. Voor de prijs van de Samsung 1Tb heb je trouwens al heel degelijke 2Tb van vb Lexar (KLIK HIER). Kan je de pc eens open maken en een goeie foto plaatsen van het moederbord? Ze zeggen wel 3 x M.2 maar voor zo'n fabriekstoestel is dat altijd gissen.

Ik zie één m.2 ssd zitten, onder de CPU-koeler. Het is wel een heel klein moederbord dat er in zit. Als er een tweede mogelijkheid is voor een m.2 SSD, dan zou die onder de GPU (videokaart) moeten zitten maar dat kan ik niet zo goed zien. Dus dat zou je eerst beste even nakijken door die even te verwijderen. Ik meen op de laatste foto helemaal onderaan onder de GPU een aansluiting te zien voor een extra m.2 SSD. Je ziet de rondjes voor de raisers. Ook in de productsheet (zie bijlage) staat duidelijk vermeld dat je meerdere m.2 ssd's kan aansluiten met een maximum van 2Gb per ssd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb de videokaart er uit gehaald en opgezocht hoe een SSD slot er uit ziet zodat ik wist waar ik naar moest zoeken.

IMG_8603.webp
Dat moet het zijn als het goed is.

voor opslag en games.

Terug
Bovenaan