Extra SSD voor ASUS X515EA

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hugo
  • Startdatum Startdatum

Hugo

Nieuw forumlid
Kan ik, naast de bestaande schijf, een

Lexar LNQ790 1TB M.2 SSD​

plaatsen in de ASUS X515DA?

Er zit nu alleen de standaard 1 TB in.

Ik kom er niet uit; te weinig verstand van, zoals bijvoorbeeld een 'heatsink'; moet dat wel of niet?

Alvast bedankt,
Hugo

Welke SSD van 1Tb steekt er nu in? Is dat ook een m.2 SSD? Normaliter kan je er maar 1 m.2 SSD in steken. In sommige modellen is ook een gewone SATA 2,5" aansluiting voorzien maar in de meeste modellen is er de ruimte voor een 2,5" maar geen aansluiting (moet je dan apart gaan zoeken/bestellen). Een heatsink is een aluminium schijfje bovenop de m.2 om de warmte beter te geleiden. Wordt meestal aangeraden voor PS (PlayStation) en/of gaming pc's waar zware toepassingen/games op draaien. Vaak passen die ook niet in een laptop wegens te dik.

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik ga dat uitzoeken.
Moet ik eerst even een programma zoeken waarmee ik dat kan zien; heb ik ooit gehad.

Wordt vervolgd.

Zo. Dat is een fijne utility.
Hierbij 2 afbeeldingen; schijven en geheugen en zie ik nu goed dat er maar 8 GB intern geheugen in zit?

Bijlagen

• ASUSX%!%EAMEM.webp
    ASUSX%!%EAMEM.webp
    57,5 KB · Weergaven: 1
  • ASUSX515EA.webp
    ASUSX515EA.webp
    12,4 KB · Weergaven: 1
Naast "SK Hynix ..." staat een pijltje om uit te vouwen. Als je daarop klikt zal je zien of er één of twee module(s) van elk 8Gb in zit. De ssd is inderdaad een Western Digital van 1Tb.

16 zit er in.
Denkt u dat ik er nog een "WDC PC SN530 SDBPNPZ-1T00-1002" bij kan plaatsen?
Op Youtube staan zat filmpjes, maar niet van mijn x515ea; het principe zal het zelfde zijn.

Echt zeker weten? Dan zal je'm toch even moeten opendoen en kijken (of een foto hier posten). Maar ik vrees dat je er maar 1 m.2 schijfje in kan plaatsen.

Terug
Bovenaan