• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

fan splitter of hubje

migchiel

Member
hoi allemaal even een vraagje ik heb net mijn nieuwe build klaar maar net 1 fan teveel voor de headers. nu had ik een fan hubje met SATA liggen en dat werkte verder prima. maar omdat ik wat problemen had met de fan speeds heb ik fancontrol geinstalleerd. Als ik alle 3 pins fans allemaal op die fan hub zet is het wel allemaal werkend maar geen van hen geeft een speed reading naar het programma fan control dus kan ik de RPM niet zien of aanpassen. Ik besloot daarna om de meeste fans terug te zetten op de moederbord headers en in dit geval mijn bottom fans op dat hubje te laten.Dat werkt die op het MB kan ik uitleze maar geen RPM reading op de hub. mijn vraag is nu als ik dat hubje vervang door een simpele fansplitter en die op een header zet krijg ik dan wel de speed setting te zien (BTW de fanhub heeft wel een lead naar de MB header maar heeft maar 2 draden op die pug dus geen 3 pins aansluiting. nog een ander vraag nog even snel. mag je hier links naar app fancontrol zetten ? jayztwocents had er een video over

Het is goed mogelijk dat de RPM niet kan worden uitgelezen omdat de ventilatoren via de SATA-hub zijn aangesloten.

Als je een splitter gebruikt van 1 naar 2 of 3 PWM-connectoren, zou dit wel moeten werken.
Bij mij werkt het in ieder geval goed.

Het is ook geen probleem om FanControl aan te bevelen, aangezien dit legale en algemeen bekende software is.
Ik gebruik het zelf ook en het is een echte aanrader voor mensen die hun ventilatoren verder willen tweaken.

hoi allemaal even een vraagje ik heb net mijn nieuwe build klaar maar net 1 fan teveel voor de headers. nu had ik een fan hubje met SATA liggen en dat werkte verder prima. maar omdat ik wat problemen had met de fan speeds heb ik fancontrol geinstalleerd. Als ik alle 3 pins fans allemaal op die fan hub zet is het wel allemaal werkend maar geen van hen geeft een speed reading naar het programma fan control dus kan ik de RPM niet zien of aanpassen. Ik besloot daarna om de meeste fans terug te zetten op de moederbord headers en in dit geval mijn bottom fans op dat hubje te laten.Dat werkt die op het MB kan ik uitleze maar geen RPM reading op de hub. mijn vraag is nu als ik dat hubje vervang door een simpele fansplitter en die op een header zet krijg ik dan wel de speed setting te zien (BTW de fanhub heeft wel een lead naar de MB header maar heeft maar 2 draden op die pug dus geen 3 pins aansluiting. nog een ander vraag nog even snel. mag je hier links naar app fancontrol zetten ? jayztwocents had er een video over
Hallo migchiel!

Ik zie dat je het hebt over 3-pin fans. omdat de snelheid via 3-pin fans geregeld wordt via een variabel voltage werken deze niet op een sata hub. Sata is namelijk altijd 12v

Zoals Sebastiaan ook al zei zou een niet-gepowerde fan splitter hier hoogstwaarschijnlijk wel werken!

Laatst bewerkt:
ik vond een oude deep cool splitter ergens in mijn man cave ;) en ja het werkt ik geloof dat er 1 4 pins header reserve zonder extra speed monitor functie is dus die heb ik maar als bottom fans gezet.

Terug
Bovenaan