Game blijft crashen (Fout: nvlddmkm.sys)

RomanoB

Nieuw forumlid
Hallo
ik zit sinds november met me handen in haar!
ik heb een nieuw setup gebouwd omdat me oude al 6 jaar oud was.(alles komt bij megekko vandaan)

setup lijst:
AMD ryzen 7 5700x processor
msi mpg b550 plus moederbord
msi geforce rtx 4070 super 12g ventus 2x oc videokaart
corsair ddr4 2x 16gb 3600 ram
Corsair rm850e
Corsair waterkoeler
Windows 11

alles gemonteerd en geïnstalleerd
maar als een game speel (maakt niet uit welke) dan crash me game soms binnen 2min en anderen keer pas na 2 uur.
als in logboek kijk dan krijg ik de fout:
nvlddmkm.sys \device\video3
al me drivers zijn up to date en heb ook al geprobeerd om me gpu waardes te verlagen ( core clock -350 \ memory clock -300)
maar dit geeft ook geen verbetering.
ook heb ik rechten van bestanden veranderd wat bij veel mensen werkt maar niet bij mij.
met Afterburner kan je ook een stresstest doen die blijft gewoon werken en kan ik hem gewoon 1,5 uur aan laten draaien zonder problemen

Nu staat heel internet vol en al 2,5 maand van alles aan proberen maar geen resultaat.
heb ook alle onderdelen in tussen vervangen door nieuwe van de zelfde spec. maar niks werkt.

Bij de msi afterburner foto zie je dat me gpu gebruikt piekt naar 100% dat moment dat de game crash

is er Iemand die mij hier mee zou kunnen helpen want ik zou niet meer weten.

Bijlagen

• fout code.webp
    fout code.webp
    25,1 KB · Weergaven: 4
  • image.webp
    image.webp
    24,7 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Heb je geprobeerd de drivers helemaal opnieuw te installeren mbv een programma als DDU ?
Aangezien het gebruik van de GPU elke keer naar 100% schiet vermoed ik dat de drivers corrupt zijn. Of dat een restant van een oude driver irritant zit te doen.

Heb je geprobeerd de drivers helemaal opnieuw te installeren mbv een programma als DDU ?
Aangezien het gebruik van de GPU elke keer naar 100% schiet vermoed ik dat de drivers corrupt zijn. Of dat een restant van een oude driver irritant zit te doen.
Hey
ja dit heb ik al 2x gedaan maar mag niet baten jammer genoeg.

Als ik me pude videokaart in me pc doet blijft die tot nu toe eigenlijk werken( dit is een gtx 1070).

Hier verschil in memory clock en core clock met me nieuwe en oude. Allebei met bo6 running

Bijlagen

• IMG_6214.webp
    IMG_6214.webp
    137,8 KB · Weergaven: 1
  • IMG_6215.webp
    IMG_6215.webp
    94,8 KB · Weergaven: 2
Zou je kunnen proberen de drivers nogmaals te verwijderen en een oudere versie (1 of 2 versies terug) te installeren?
Het kan misschien liggen aan de driver zelf.

Als een een kleine schakelaar op de kaart zelf zit zou je deze naar de default modus kunnen zetten (alleen als dit toepasbaar is)

Dit gaat misschien gek klinken. Maar als de PC aan een verlengdoos aangesloten zit, zou je willen proberen deze direct aan een stopcontact aan te sluiten?

Zou je kunnen proberen de drivers nogmaals te verwijderen en een oudere versie (1 of 2 versies terug) te installeren?
Het kan misschien liggen aan de driver zelf.

Als een een kleine schakelaar op de kaart zelf zit zou je deze naar de default modus kunnen zetten (alleen als dit toepasbaar is)

Dit gaat misschien gek klinken. Maar als de PC aan een verlengdoos aangesloten zit, zou je willen proberen deze direct aan een stopcontact aan te sluiten?

heb de ddu ook geprobeerd maar zonder resultaat.

ik heb nu me pc gelijk in stopcontact zitten en dit werkt helaas ook niet

en heb nog gekeken maar heb geen switch op me videokaart zitten.

Laatst bewerkt:
nog even een aanvulling.
Het gekke van de situatie is als die crash soms om de 5min anderen keer 25min+ en je start de pc opnieuw op dan blijft die werken. Dus je zou zeggen de het software is en niet aan de computer componenten kan liggen

Heb je toevallig al geprobeerd om je BIOS te updaten?
Vreemde is dat je aangeeft dat het met je oude GTX 1070 wel werkt, dus verwacht ik dat het probleem videokaart of PCI-e gerelateerd is.

En wellicht je PCI-e slot in je BIOS handmatig op 4.0 of 3.0 zetten, dus niet op automatisch laten staan. Wellicht kan je dit nog proberen.

Heb je toevallig al geprobeerd om je BIOS te updaten?
Vreemde is dat je aangeeft dat het met je oude GTX 1070 wel werkt, dus verwacht ik dat het probleem videokaart of PCI-e gerelateerd is.

En wellicht je PCI-e slot in je BIOS handmatig op 4.0 of 3.0 zetten, dus niet op automatisch laten staan. Wellicht kan je dit nog proberen.
Bios is up-to-date
En heb vandaag meerdere uren gegame met me oude videokaart zonder problemen. Dus ik ga maar een garantie in werking zetten misschien komt daar wat uit.

Ik hou jullie op de hoogte

For what it's worth: nvlddmkm.sys hoort maar eenmaal voor te komen in de C:\Windows\System32 directory. Heb hier zelf vorige maand ook gedonder mee gehad, er bleken twee van deze bestanden aanwezig.

Het enige dat werkte is de Nvidia driver wissen m.b.v. DDU in Veilige Modus. Nogmaals het beste voor stabiliteit is als nvlddmkm.sys niet dubbel in System32 staat.

Terug
Bovenaan