• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

GamePC samenstellen

DennisE

Nieuw forumlid
Hallo allemaal, Dennis hier.

Ik heb een vraag. Ik ben bezig om een game pc samen te stellen en via MeGekko te kopen, nu heb ik niet heel veel verstand van pc bouwen/componenten die goed op elkaar aansluiten en heb ik raad gevraagd aan mensen om mij heen. Voor nu heb ik de volgende samenstelling gemaakt.

MSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G GAMING X SLIM Videokaart
€ 722,95
Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular V2 PSU / PC voeding
€ 96,00
Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x16GB 6000 geheugenmodule
€ 114,99
NZXT Kraken 360 RGB Black waterkoeler
€ 209,00
Kingston NV2 1TB M.2 SSD
€ 60,90
MSI B650 GAMING PLUS WIFI moederbord
€ 159,00
AMD Ryzen 7 7800X3D Processor
€ 389,00
Antec C8 Black Behuizing
€ 99,90
Overzicht
Subtotaal
€ 1851,74

Nu was ik benieuwd of dit een juiste samenstelling is die werkt en in de toekomst ook makkelijk te upgraden is. Ik ben alleen nog niet eens over de geheugen, wellicht dat ik daar nog wat meer TB wil toevoegen (2TB), en over de behuizing ben ik ook nog niet zeker.

Kunnen jullie mij hierbij tips geven of andere componenten aanraden indien dat nodig is? Dit zal mij veel helpen!

Met vriendelijke groet,
Dennis
 
Hoi Dennis en welkom! Zou je het erg vinden om wat vragen te beantwoorden zodat ik je beter kan helpen?

Wat is jouw budget voor het systeem?

Waar ga je de pc voor gebruiken? Is het alleen voor gamen of andere zware programma's en mocht het gamen zijn, zal dit op een 1080p, 1440p of 2160p monitor zijn?

Heb je qua design van de pc dingen die je graag wilt hebben, bijvoorbeeld in kleur, grootte, rgb, hoe de kast eruit ziet?

Heb je wifi en/of bluetooth nodig?

Fijne dinsdag!

Groetjes,
Ties
 
Hoi Ties, nee zeker niet en fijn dat je me wilt helpen!

1: Ik zat zelf te denken aan een budget tussen de 1500 tot 2000, mag net wat meer of minder zijn.

2: De pc zal puur voor alleen het gamen zijn! Ik speel deze op een 1080p monitor op 144hz.

3. Het lijkt me gaaf om een kast/onderdelen te hebben die voorzien zijn van RGB en deze kan veranderen in alle kleuren (het liefst dat de kleur veranderd na zoveel seconden).

4. Ik gebruik mijn huidige pc altijd via kabel dus wifi is niet een prio, maar kan altijd handig zijn. Bluetooth maak ik geen gebruik van.

Op het moment speel ik ook op een PC waar ik ruim 6 jaar veel plezier van heb gehad, alleen de onderdelen zijn niet meer van deze tijd en kan ik helaas ook hierdoor de nieuwe games niet spelen (zie foto van pc en onderdelen)
IMG_9448.webpIMG_1189.webp

Wat ik graag zou willen aan de pc is dat hij vlekkeloos op 144hz loopt en ik vrijwel alle games op high/ultra te spelen valt. De game die ik voornamelijk wil gaan spelen is COD BO6, maar ook de games van nu en aankomende GTA 6 moet speelbaar zijn. Het zou ook fijn zijn als de onderdelen in de toekomst makkelijk te vervangen zijn.

Mocht je verder nog vragen hebben stel ze dan gerust! Nogmaals bedankt voor je hulp.

Met vriendelijke groet,
Dennis
 
Laatst bewerkt:
Hey Dennis,

Je hebt al een mooi lijstje zo te zien, geen vreemde keuzes. Ik zou het zelf zo doen voor jouw budget, alles uit dit lijstje is ook op voorraad en kan je morgen al in huis hebben. Let wel op dat er nog geen Windows licentie bij zit.
Ik heb gekozen voor een 2TB SSD, extra fans voor koeling (zitten niet bij de behuizing), een gpu die direct leverbaar is en een betere voeding.
Momenteel krijg je echt bizar veel gratis games, een steam giftcard en cashback

 
Hey Ricardo, super dat je mee helpt en denkt. Ik zie alleen dat je een extra videokaart heb toegevoegd alleen dit gaat veruit boven mijn budget.

Nogmaals dank
 
Terug
Bovenaan