Geen aansluitpunt ARGB op MB? - Chieftec ARGB Fan HUB / Gigabyte B760-DS3H

NardJ

Nieuw forumlid
Ik heb een Chieftec Hunter case gekocht waar een ARGB Fan Hub Contoller (DF-501-V2) in zit. Ik heb de hub FAN-IN poort aangesloten op het moederbord poort SYS_FAN2A. Weet iemand met welke moederbord poort ik (via de rainbow kabel) de hub AURA_SYNC poort moet aansluiten? Alvast dank voor alle hulp!

Aura-Sync is een RGB programma, dus ik ga er van uit dat de bedoeling is om de kabel op een ARGB header aan te sluiten.

1737381796516.webp

Inderdaad, titiel aangepast, dank je! Ik ga proberen het zo aan te sluiten. Worden de leds pas actief met Aura-Sync programma?

Laatst bewerkt:
als ik de bouwtekeningen van het moederbord bekijk, zouden er twee (a)rgb aansluitingen moeten zijn boven de RAM sticks met labels [D_LED2] en [LED_C2].
In de specsheets can de case staat aangegeven dat de aurasync kabel een 3-pin A-RGB kabel is. dus als je deze aansluit op de header [LED_C2] zou je de fans via de gigabyte RGB software bedienen.

Dank je, maar toch nog een probleempje: De LED_C2 op MB is een 4-pins (male) aansluiting en de kabel vanuit HUB is maar 3-pin (female), althans wel net zo breed als 4-pin, maar één van de middelste pin gaten is dicht gemaakt. Heb ik zeker een adapter nodig?

Terug
Bovenaan