Geen beeld 1e keer opstarten moederbord B650M D3HP

Realspawn

Member
Ik gebruik de hdmi uitgang op het moederbord want ik gebruik geen grafische kaart. Echter werkt alles geen piepjes alles draait
maar geen beeld. CMOS reset lijkt niets te doen en alle stekkers zijn correct aangesloten. Ook heb ik de onderdelen los gehaald en opnieuw geplaatst.

dit is mijn 3e built en telkens loop ik tegen dit soort irritante problemen aan.

Iemand ideeen ?

MoederbordGigabyte B650M D3HP
ProcessorAMD Ryzen 7 8700G Inc koeling
BehuizingChieftec CI-01B-OP Micro ATX
GeheugenCorsair DDR 5 Vengeance 32GB 6000
OpslagSamsung 980 500GB
KoelingNVT
VoedingGigabyte 750W Modulair
Grafische kaartNVT

Staat het geheugen op de QVL van je moederbord? Als dat niet zo is kan het daar aan liggen.

Daarnaast kan het ook zijn dat de cpu (nog) niet wordt ondersteund door je moederbord. Dan is een BIOS update nodig.

Ten derde kan het ook een probleem zijn met het moederbord.

Heb je de juiste versie en compatibility van de bios flash met de cpu ? Ik had ook geen beeld, maar door een oudere versie van de BIOS te flashen kreeg ik dit wel.

Alles geprobeerd en uiteindelijk alles retour gestuurd. Wat wel opvalt is dat dit de 2e keer is dat een moederbord niet werkt en uit een deels geopende verpakking komt. (Geen verzegeling) Zo lijkt het erop dat men een product verstuurd waarvan men zou kunnen vermoeden dat het niet werkt. Geen beeld betekend niet in de bios kunnen het QVL verhaal zou in orde moeten zijn maar iig dank voor de antwoorden.

Helaas dezelfde uitkomst met het nieuwe moederbord ik zal op zoek moeten voor een externe kaart om te testen wellicht werkt dat wel gelijk. het is heel irritant dat je niets kunt met een mboard dat geen Qflash heeft en geen beeld geeft. Zou het niet gewoon moeten werken. Baal giga maar ga even in zen modus.

Vraag mij niet hoe maar ik heb plots beeld dus kan alles nu aanpassen waar nodig geen idee wat de oorzaak is/was hopenlijk blijft alles werken 🙂

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan