Geen beeld na eerste boot, DRAM lampje brandt groen

Ruben35

Nieuw forumlid
Goedemiddag,

Ik heb sinds gisteren de BOX II binnen, en ik ben heel tevreden over de levering en de manier dat alles verpakt is.

Echter zit ik met een probleem, ik krijg geen beeld bij first boot.
Hieronder even de bevindingen die ik heb en de dingen die ik heb geprobeerd:

- DRAM lampje brandt vast oranje.
- RAM sticks zitten in A2 en B2 en zijn goed vastgeklikt.
- A2 en B2 ook apart geprobeerd, nog steeds DRAM wat brandt en geen signal.
- A1 en B1 waren de initiële poorten, daar werken ze ook niet.
- Geen beeld (signal) via HDMI en DP op verschillende monitoren.
- Geen beeld (signal) via DP op moederbord met GPU afgekoppeld.

Hebben jullie misschien tips wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt,

Ruben

Hi Ruben,

Wat vervelend... Je kan het systeem proberen te booten met 1 ram stick en kijken of dat wel gaat. Zo kan je kijken of het misschien de ramstick(s) dat het probleem veroorzaakt. In deze video bij 8:45 minuten kan je zien hoe de guy in de video zijn ramsticks test en probeert te booten met 1 stick om te kijken of dat een verschil maakt.

Wat je ook kan doen is een CMOS reset van je moederbord. Het is een reset van je moederbord.
"The BIOS is also used to identify and configure hardware in the computer. For no boot or no display issues, clearing CMOS may help recover the boards because that restores the BIOS default settings." (link naar deze tekst)

Ik hoop dat je eruit komt, en wellicht kan megekko je beter helpen 🙂

Hoi Snoralt,

Bedankt voor je antwoord.
Ik had beide dingen al geprobeerd, ook een andere batterij maar dat gaf hetzelfde probleem.
Zit zelf aan de limiet van wat ik kan/weet dus besloten om de PC toch maar retour te sturen, dan kunnen ze bij Megekko eens kijken.

Groetjes,
Ruben

Hey @Ruben35 krijg je wel het BIOS scherm te zijn tijdens het opstarten? Daar zou je kunnen kijken of de juiste beeldschermadapter is geselecteerd.

Een andere optie is om de GPU opnieuw in de bracket te bevestigen. Zet de PC uit, kill de switch van de PSU en trek de voedingkabel eruit. Druk hierna verschillende keren op de aan/uit knop van de compter en wacht 30 seconden. Plug vervolgens de DP/HDMI-kabel in de GPU en probeer opnieuw te booten.

Terug
Bovenaan