• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Geen beeld na vervanging videokaart en voeding.

KolonelL

Nieuw forumlid
Goedemiddag.

Ik heb deze week een nieuwe gpu en psu besteld om mijn oude te vervangen.

Alles keurig aangesloten met de originele kabels, mijn oude psu was een niet modulaire voeding dus geen keuze.
Nu start ik mijn pc op en met geen mogelijkheid krijg ik beeld op mijn monitoren.

Het mooiste is nu: wanneer ik mijn oude voeding en videokaart terug plaats, werkt die opeens ook niet meer. Ik begrijp er niks van want toen ik maandag mijn nieuwe gpu plaatste op de oude voeding deed hij het wel (maar niet genoeg wattage)

Zit echt met de handen in het haar.
GPU: RX 7700GT
cpu: Ryzen 5 3600
Mobo: B450
Voeding: 750w
32gb Ram
 
Zit echt met de handen in het haar.
Dit herken ik niet

Maar even serieus.
Controleer voor de zekerheid of je echt de goede voedingskabels gebruikt, dus niet proberen de CPU power in je videokaart te prikken etc.
Heb je de kabels voor je monitoren wel in de videokaart gedaan, niet per ongeluk in het moederbord?

Je kan ook de hele pc uitbouwen, en op bijvoorbeeld de door van het moederbord of een niet-statische ondergrond op te bouwen, zo kun je makkelijker controleren op schades en of alles wel goed is aangesloten.
 
Vraag is ook even wat start niet? gaat de pc aan of helemaal niet? Hoor je alle fans, RGB op videokaart zie je fanspin op de videokaart ook al het maar even ? eventueel errorleds van het moederbord vertellen je ook veel alles helpt
 
Probleem is al gevonden. Er zijn bepaalde transistoren op mijn moederbord doorgebrand. Ga nu de hele boel vervangen. Moederbord, cpu, ram.
 
Terug
Bovenaan