Geen stroom van voeding.

Realspawn

Nieuw forumlid
Ik heb een nieuwe voeding Corsair RM650 PSU / PC voeding voor mijn zelfbouw pc met MSI B650 GAMING PLUS WIFI moederbord.

Bij testen gebeurd er niets. Geen lampje wat ergens even oplicht geen ven die even draait geheel niets. Bij mijn vorige zelfbouw pc met een zelfde voeding was dit wel het geval zodat ik zeker wist
dat er stroom toevoer was. Ik hoor niets en voel geen trilling als de stekker van de voeding erin zit en hij niet aan gaat. Geen rook of klap geweest geen brandlucht maar dus gewoon helemaal niets 🙂

Er zit niets anders op dan onder de garantie terug te sturen. Iemand hier ervaring mee ? En waarom zijn er paperclip testen maar is er geen paperclip aanwezig 😒

Laatst bewerkt:
jazeker dit is mijn 2e built. Bij inschakeling zou er iets moeten gebeuren maar in dit geval geheel niets. Stekkers gecontroleerd en wand contact alles lijkt in orde. Afwachten tot de nieuwe voeding arriveerd of dat ze de huidige maken en weer sturen.Ik zal in toekomst mss een reserve voeding regelen juist om dit te kunnen voorkomen.

Ik snap het heb alles al keer los gehaald en opnieuw geplaatst dus nu maar geduldig afwachten altijd naar dat je dan weer lang moet wachten voor je door kunt gaan

Als ik het zo lees lijkt het op sluiting of verkeerd aansluiten.

Wat je kan proberen is om de ''niet'' nodige kabels eerst eens los te halen, om een systeem te laten posten heb je alleen je 24-pin aansluiting en EPS voor CPU power nodig ( Desnoods even zonder GPU proberen )

In geval van sluiting kan je ook proberen alles eerst buiten de kast te testen. Dus moederbord op de originele doos leggen, CPU erin, koeler erop en geheugen erin en dan je voeding aansluiten.

Soms willen mensen het uit/aan knopje achter op de voeding wel eens omschakelen bij het ombouwen maar ik neem aan dat je dat al wel gecheckt hebt.
Ergste geval zou het ook nog een beschadigde pin op je moederbord kunnen zijn maar dit kan je altijd even checken door de CPU eruit te halen.

Als dit alle niets uithaalt zal het ws duiden op een defecte voeding, dan is RMA het beste wat je kan doen.

Inmiddels is het retour gestuurd en wacht ik op de vervanging. Ik test altijd buiten de kast. Ikzelf heb het gevoel dat de voeding zelf niets doet. Meestal is er iets van trilling te voelen of een lampje te zien of een ventilator die heel kort beweegd maar in dit geval gebeurde er werkelijk niets.
We gaan het zien ik moet nu geduld hebben.

Nieuwe voeding is gearriveerd en alles werkt nu. Zo zie je maar ook een gloednieuwe voeding kan defect zijn bij aankomst 🙂
Dankzij snelle garantie retour service werkt de pc nu

Bijlagen

• 480817119_9466242303442023_8018392783171640850_n (1).webp
    480817119_9466242303442023_8018392783171640850_n (1).webp
    49,1 KB · Weergaven: 3
Terug
Bovenaan