Gigabyte M27Q

Maikel

Nieuw forumlid
Ik heb onlangs de Gigabyte M27Q besteld en daarmee ging ik van een 1080p naar 1440p. Sinds dan heb ik constant blackscreens op bepaalde games. ik heb de drivers van het scherm geupdate ik weet zeker dat het niks met mijn pc is alle drivers zijn geinstaleerd en de nieuwste versie. Heeft iemand daar ook last van gehad/heeft er nu last van ik sta op het punt om gewoon het scherm terug te sturen en een andere te halen.

Kan he1734708180751.webpt zijn dat de beeldinstellingen in Windows zelf goed staan?
Het kan namelijk voorkomen dat windows een beetje moeite heeft met de nieuwe resolutie van de monitor.

Mijn eerste advies zou zijn, controleer de resoluties voor alle (mits van toepassing) monitoren en start daarna de PC opnieuw op.
Ook kan het helpen om In-game de resolutie te controleren.
1734708234839.webp

Welke grafische kaart gebruik je op het moment?

Kan je eens een andere videokabel proberen? Als je een displayport kabel gebruikt die eens verwisselen door een HDMI en vice versa.

Het kan ook zijn dat de drivers van de GPU outdated zijn.
Mijn advies zou zijn om dit stappenplan te volgen. Hiermee verwijder je alle display drivers van de PC en kan je de laatste drivers van de site herinstalleren.

Ook kunnen games in "Windowed" mode weleens vervelend doen.

@Maikel soms helpt het re-seaten van de GPU. Zet de pc uit, voedingkabel eruit, killswitch van de gpu uitzetten en drie keer op de aan/uit knop drukken. Dan de GPU eruit halen en opnieuw in de PCI-e slot doen.

Terug
Bovenaan