Gigabyte radeon 9060 xt, laat niks zien op display

unabrella

Nieuw forumlid
Ik ben voor het eerst een pc aan het bouwen en mijn GPU geeft niets weer. Als ik mijn GPU van stroom voorzie met de 8-pins kabel, start de pc helemaal niet op. En als ik hem niet heb aangesloten, start hij wel op, maar geeft hij niets weer.

Ik heb alles getest en verzet zoals de ram, maar het werkt nog steeds niet. Heeft iemand een idee waarom dit gebeurt en hoe ik het kan oplossen?

Alle specificaties
Moederbord: MSI B760 Gaming plus wifi
GPU: Radeon RX 9060 XT Gaming 16GB OC
CPU: Intel 17 14700KF
Voeding: Gigabyte GP-UD850GM (850 watt)
(heb ook een reddit post gemaakt: https://www.reddit.com/r/radeon/s/v7NDbuFWnl)

Bijlagen

• Screenshot_20251206_181533_Reddit.webp
    Screenshot_20251206_181533_Reddit.webp
    92 KB · Weergaven: 5
Mocht je pc helemaal niet reageren wanneer je de GPU van stroom voorziend, vermoed ik eerder dat er mogelijke sluiting plaatsvind.
Dit kan in de videokaart zelf zitten, de voeding, CPU of zelfs het moederbord.

Helaas heb je een KF CPU die hierdoor geen mogelijkheid tot het produceren van beeld heeft.
Hierdoor kunnen we niet soepel testen of je pc überhaupt wel doorstart zonder videokaart. (tenzij je een andere 13e of 14e gen CPU hebt liggen)

Er zijn enkele dingen die je kunt checken/proberen:
- Controleer of alle connectoren op de voeding echt goed aangesloten zijn en dat het de juiste connectoren zijn.
- Check de videokaart op mogelijk schade, voornamelijk rondom de PCI-e connectie punten.
- Check het moederbord op schade rondom het PCI-e slot en mogelijk aan de achterzijde van het moederbord.
Het komt helaas vaker voor dat mensen per ongeluk schade achterlaten doordat het moederbord langs een stand-off van de kast geschoven is.
- Check de CPU-socket op mogelijke socket schade.

Mocht je in het bezit zijn van oudere pc onderdelen kun je de volgende dingen testen:
- Oudere voeding aansluiten om zo uit te sluiten te sluiten dat het aan de voeding ligt.
- Oudere videokaart aansluiten om zo te kijken of het aan de videokaart ligt.

Mochten beide geen effect hebben is de kans groot dat het aan het moederbord en/of de CPU ligt.

In het geval je er echt niet aan uit kunt komen zou ik persoonlijk aanraden om je gehele pc langs te brengen bij Megekko.
Zij behandelen je pc in het geval alles of het meeste bij hun aangeschaft is.

Mocht je pc helemaal niet reageren wanneer je de GPU van stroom voorziend, vermoed ik eerder dat er mogelijke sluiting plaatsvind.
Dit kan in de videokaart zelf zitten, de voeding, CPU of zelfs het moederbord.

Helaas heb je een KF CPU die hierdoor geen mogelijkheid tot het produceren van beeld heeft.
Hierdoor kunnen we niet soepel testen of je pc überhaupt wel doorstart zonder videokaart. (tenzij je een andere 13e of 14e gen CPU hebt liggen)

Er zijn enkele dingen die je kunt checken/proberen:
- Controleer of alle connectoren op de voeding echt goed aangesloten zijn en dat het de juiste connectoren zijn.
- Check de videokaart op mogelijk schade, voornamelijk rondom de PCI-e connectie punten.
- Check het moederbord op schade rondom het PCI-e slot en mogelijk aan de achterzijde van het moederbord.
Het komt helaas vaker voor dat mensen per ongeluk schade achterlaten doordat het moederbord langs een stand-off van de kast geschoven is.
- Check de CPU-socket op mogelijke socket schade.

Mocht je in het bezit zijn van oudere pc onderdelen kun je de volgende dingen testen:
- Oudere voeding aansluiten om zo uit te sluiten te sluiten dat het aan de voeding ligt.
- Oudere videokaart aansluiten om zo te kijken of het aan de videokaart ligt.

Mochten beide geen effect hebben is de kans groot dat het aan het moederbord en/of de CPU ligt.

In het geval je er echt niet aan uit kunt komen zou ik persoonlijk aanraden om je gehele pc langs te brengen bij Megekko.
Zij behandelen je pc in het geval alles of het meeste bij hun aangeschaft is.
Nog extra informatie wat mogelijk kan helpen met troubleshooten:
Je moederbord heeft DEBUG LEDs, die zijn rechts boven de 24 pin connector aanwezig en kunnen je een richting in wijzen waar je pc op blijft hangen.
pcb-design.webp

Terug
Bovenaan