gpu houd niet aan prestaties 4070 super

nuclearpower21323

Nieuw forumlid
Hallo

ik had paar dagen geleden mijn gpu besteld (Zotac Gaming GeForce RTX 4070 SUPER Twin Edge OC 12G Videokaart). en ik had hem geïnstalleerd. hiervoor had ik een rtx 2060. ik speelde warzone op die gpu en met mijn i5 13600kf. ik kreeg rond 140-155 FPS 1080p low settings. nu met mijn 4070 super krijg ik 155-175 fps. dat is een heel klein verschil. ik heb videos gekeken met ongeveer dezelfde specs en daarop krijgen ze 260-320 fps. het ligt niet aan de cpu want die krijgt 230+ fps op videos met slechtere gpu's. ik heb verschillende benchmarks uitgevoerd alles performed goed zoals het moet. behalve tests dat te maken heeft met fps. die under performed (slechter) dan de 2060. dus ik weet niet wat het probleem is. want het lijkt alsof ik 620€ heb betaald voor 10-20 fps meer krijg dan normaal. in fortnite is er zelfs geen verschil. en ja v-sync staat uit en nee ik heb mijn fps niet gecapped. ik zou het waarderen dat u mij kan helpen want het zou zonde zijn als ik 620€ heb besteed voor geen verschil

Screenshot (249).webp

ik heb het proberen overclocken maar het is maar 10 fps verschil. deze setting staat op laagste en ik heb dlss aangezet.

ik snap het echt niet want andere videos halen meer fps met ongeveer vergelijkbare cpu's

Screenshot (251).webp

hij krijgt average 180 fps op extreme settings met een i5 13600K. Ik denk dat het niet aan mijn cpu ligt want hij gebruikt max 40%

Screenshot (253).webp

dit persoon heeft slechtere specs dan ik en krijgt hogere fps dan ik ook op high settings

nu gaat die Mhz heel de tijd omlaag onder 1000Mhz. eerst was hij fixed 2490Mhz maar nu veranderd heel de tijd want ik heb het geprobeerd met msi afterburner maar het lukt ook niet het is zelfs erger geworden. al die videos is de frequency gefixed op minimaal 2790Mhz. die van mij gaat soms naar 2800mhz maar de fps verandert niet in warzone. alleen in fortnite als ik in de battlebus zit maar wanneer ik land gaat hij terug naar 2490mhz ik heb 850 watt psu 85+ gold. het klopt dat hij 53% gebruikt maar in die plaatjes zie je dat die gpu's 65% gebruikt

heb je een 16pins koppelstuk gebruikt? zo ja, gebruik dan twee aparte 8pins kabels naar het koppelstuk. dus niet 1 kabel met 2x8pins. (geen idee hoe je het hebt aangesloten)

Terug
Bovenaan