Gpu overlocked tijdens blackopps 6

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yas
  • Startdatum Startdatum

Yas

Nieuw forumlid
Beste,

Ik heb een aantal weken terug een goede gaming laptop gekocht bij megekko om eigenlijk alleen call of duty bo6 te spelen. Ik heb de

ASUS ROG Strix G17 G713PI-LL131W 17.3" Ryzen 9 RTX 4070 Gaming laptop.​

Ik crash constant tijdens het gamen. Soms gaat het een hele dag goed daarna crash ik weer constant tijdens het gamen en het betreft deze melding.

Alle drivers etc zijn geinstalleerd niks ontbreekt.

Heb deze laptop puur gekocht voor dit spel alleen. Ik hoor van jullie als iemand hier raad mee heeft. Anders moet ik de laptop retourneren.

Met vriendelijke groet,

Yass

Bijlagen

• IMG_2156.webp
    IMG_2156.webp
    34,7 KB · Weergaven: 7
je kan de GPU iets underclocken met msi afterburner en zien of het verschil maakt. underclock de GPU met 50 mhz, dan gaat de GPU namelijk 1 boost trap lager. dit kan de kans op crashed verlagen.

in principe zou je in dit geval ook andere games moeten testen. een crash hoeft niet altijd door de GPU te komen. heb je de laatste nvidia drivers geinstalleerd?

Yes ik heb alle nvidia drivers geinstalleerd. Maar ik crash nog steeds. Ik heb dit laptop puur gekocht voor cod alleen en geen andere games.

Yes ik heb alle nvidia drivers geinstalleerd. Maar ik crash nog steeds. Ik heb dit laptop puur gekocht voor cod alleen en geen andere games.
mjah das vervelend. zo duurt het lang om master prestige te worden :)

heb je msi afterburner geprobeerd en de GPU 50mhz naar beneden geklokt?

Ik ga het nu proberen en downloaden. Master prestige komt later wel ben nu bijna met al mijn wapens diamond en daarna gaan we door. Maar telkens dat crashen werk niet mee helaas

Ik ga het nu proberen en downloaden. Master prestige komt later wel ben nu bijna met al mijn wapens diamond en daarna gaan we door. Maar telkens dat crashen werk niet mee helaas
heb zelf alles inmiddels dark matter.

door je gpu te underklokken, kom je erachter of het aan de gpu ligt. je kan misschien een frame limit proberen (dit zit in de game settings) dat je hem bijvoorbeeld locked op 140 ofzo. door een frame limit, haal je namelijk ook de gpu load omlaag, als je normaal gezien meer fps hebt

Heb het gelockt op 120 en eerder al een lange tijd op 100. Maar werkt niet. Ik heb nu die afterburner gedownload alleen kan ik die settings niet veranderen in die app. Wat moet ik doen

Kan ik je misschien toevoegen via snapchat als je dat gebruikt of iets anders want elke keer hierop kijken is beetje vervelend

Heb het gelockt op 120 en eerder al een lange tijd op 100. Maar werkt niet. Ik heb nu die afterburner gedownload alleen kan ik die settings niet veranderen in die app. Wat moet ik doen
je moet eerst in de settings overclocking aanvinken, voordat je de sliders kan aanpassen

@Yas speel je op Windows 24h update? Ik was onlangs naar deze update gegaan en toen had ik constante packet bursts, crashes en freezes in Black Ops 6. Eenmaal teruggedraaid naar Windows 23h2 update en nergens meer last van. Het kan ook zijn dat de OC niet stabiel is, maar wellicht werkt de OC niet i.c.m. met deze Windows-update en Black Ops 6.

Als je niet weet hoe dit moet, kan je dat hier zien: https://support.microsoft.com/en-us...s-update-c77b8f9b-e4dc-4e9f-a803-fdec12e59fb0

Tevens moet ik zeggen dat een OC van een videokaart het nauwelijks waard is, ook niet de OC opties die vanuit de software van fabrikanten wordt aangeboden. Met geluk krijg je 10% aan frames erbij en je moet je afvragen of de instabiliteit en grotere risico's op defecten en oververhitting het waard zijn.

Laatst bewerkt:
@Yas speel je op Windows 24h update? Ik was onlangs naar deze update gegaan en toen had ik constante packet bursts, crashes en freezes in Black Ops 6. Eenmaal teruggedraaid naar Windows 23h2 update en nergens meer last van. Het kan ook zijn dat de OC niet stabiel is, maar wellicht werkt de OC niet i.c.m. met deze Windows-update en Black Ops 6.

Als je niet weet hoe dit moet, kan je dat hier zien: https://support.microsoft.com/en-us...s-update-c77b8f9b-e4dc-4e9f-a803-fdec12e59fb0

Tevens moet ik zeggen dat een OC van een videokaart het nauwelijks waard is, ook niet de OC opties die vanuit de software van fabrikanten wordt aangeboden. Met geluk krijg je 10% aan frames erbij en je moet je afvragen of de instabiliteit en grotere risico's op defecten en oververhitting het waard zijn.
zijn game crashed zelfs met een gpu underclock. hij heeft zijn core clock -100 gezet en crashed nog steeds. zijn gpu is nooit overgeklokt geweest. de crashlog van cod geeft echter aan van wel. 24H2 update had soms problemen met asus moederborden, laptops en wd/sandisk drives. dit is inmiddels verholpen. de drives kan je updaten met firmware updates.

hij kan eventueel win 23H2 installeren om te proberen. ik ben wel van mening dat een pas aangekochte laptop volledig moet werken, zonder dat de eindgebruiker zelf van alles moet installeren

ik heb zelf 24H2 runnen met BO6 en nooit ergens last van (asus apex bord). dit kan per gebruiker verschillen

24H2 update had soms problemen met asus moederborden, laptops en wd/sandisk drives. dit is inmiddels verholpen. de drives kan je updaten met firmware updates.

ik heb zelf 24H2 runnen met BO6 en nooit ergens last van (asus apex bord). dit kan per gebruiker verschillen
Wat je zegt klopt niet helemaal. Mijn MSI B550 moederbord heeft nog steeds last van deze problemen op het AM4 platform.

Buiten dat, @Yas zou je een clean install van Windows kunnen proberen? Dus alles helemaal terug naar fabrieksinstellingen. Als het dan nog niet werkt kunnen we uitsluiten dat het niet in huidige instellingen zit.

Terug
Bovenaan