Hard geluid ventilatoren nieuwe gaming laptop

JeroenB88

Nieuw forumlid
Goedenavond,

Afgelopen weekend heb ik een nieuwe gaming laptop gekocht bij Megekko en in goede staat ontvangen. Bij het opstarten en gebruikersinstallatie vond ik de ventilatoren al aardig wat overuren maken. Dit harde geluid bleef ook na de installatie aanwezig terwijl alleen Windows aan stond en er verder geen applicaties draaiden. Vanuit de Acer Nitro software zijn er 3 modi beschikbaar om de snelheid van de ventilatoren te regelen echter zelfs bij 'silent mode' hoor je de ventilatoren goed blazen. en bij gaming mode stijgt hij bijna op.

Vraag: Is dit tegenwoordig normaal voor gaming laptops? Ik heb elders op het internet gelezen dat dit te wijten is aan zwaardere specs in een klein 'kastje' en dat fabrikanten concessies doen aan de warmteafvoer door robuuste ventilatoren te plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor de reactie(s)!

Grt. Jeroen

Hoi Jeroen,

Dat is zeker gebruikelijk bij Gaming Laptops. Vaak kun je met energy saving settings wel wat wijzigen, echter dat gaat dan weer ten koste van prestaties. Het is nu in de zomer natuurlijk ook moeilijker een laptop te koelen dan in de winter.

Welke laptop heb je gekocht? Wellicht dat we dan wat specifieker advies kunnen geven.

Hoi Base_NL,

Dank je voor de reactie. Ik heb onderstaande laptop gekocht. Hij staat ook op een harde ondergrond waarbij hij zijn warme lucht normaal kwijt kan. Het kan ook zijn dat ik het niet meer gewend ben na een aantal jaar een desktop te hebben gehad. Maar ik hoor graag of er nog specifieker advies mogelijk is 🙂

Gaming laptop

Terug
Bovenaan