• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

HELP usb doet raar!

MartinosG2

Nieuw forumlid
Help iemand, ik heb laatst een nieuw moederbord, cooler, psu, fans en case gekocht maar de usb ports/headers doen heel raar, iedere keer tijdens het opstarten gaan al mijn perifirals (keybord, mic rgb, muismat) + usb header apparaten (rgb van mn lian li aio) meerdere keren uit en aan en de lian-li fans veranderen dan meerdere keeren van kleur en stand, daarnaast is het ook zo dat tijdens het gebruik/ gamen alle usb ports/headers disconnecten voor geen enkele reden. Ik heb al zo veel geprobeert, full windows reset, allen unpluggen, usb driver reset, bios update... ik weet het niet meer.
specs
mobo: asrock b550 extreme4
gpu: RTX 3060
cpu: ryzen 5700G
psu: Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU
cooler: Lian Li GALAHAD II 360 Trinity SL-INF White waterkoeler
RAM: 32 GB hyperx ... idk(salvaged my ram, cpu and gpu from prebuild)
 
Wat je beschrijft tijdens het opstarten is normaal, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Zodra Windows is opgestart, zou alles echter wel naar behoren moeten werken.

Wat betreft de willekeurige disconnects die je hebt genoemd: heb je de juiste chipset-drivers geïnstalleerd?
Dit zou namelijk de oplossing voor je probleem kunnen zijn.
 
Wat je beschrijft tijdens het opstarten is normaal, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Zodra Windows is opgestart, zou alles echter wel naar behoren moeten werken.

Wat betreft de willekeurige disconnects die je hebt genoemd: heb je de juiste chipset-drivers geïnstalleerd?
Dit zou namelijk de oplossing voor je probleem kunnen zijn.
Hey sebastiaan ik heb mn chipset drivers geupdate via het moederbord support pagina maar heb nog steeds het probleem, zou het mischien iets met de draad kunnen zijn want als ik mn fanhub (lian li) met een usb 2.0(direct mobo)-micro usb gebruik heeft hij t probleem maar als ik een normale micro usb kabel gebruik en ik plug hem in de achterkant van de pc dan doet alles het normaal
 
Het zou kunnen dat deze kabel inderdaad niet in orde is, als het met de andere kabel wel normaal werkt.

Mogelijk is er sprake van een kabelbreuk.
 
Het zou kunnen dat deze kabel inderdaad niet in orde is, als het met de andere kabel wel normaal werkt.

Mogelijk is er sprake van een kabelbreuk.
Ligt niet aan de kabel vandaag met rocketleage deet ie t weer kan het ook een faulty motherbord kunnen zijn of het fijt dat de cpu gpu ram en storage van een prebuild kwamen
 
Heb je misschien meerdere dingen aan die interne usb hangen ? splitters of zo interne usb hubje voor 3/4 pins fans oid ? of heb je meerdere poorten waar je nog meer andere zaken aan heb het kan inderdaad die kabel zijn maar ook dat je op alle interne usb poorten net teveel hebt wellicht kan je de zaak fans ed misschien wat herverdelen. kan dus een power isseus zijn. denk wel dat je op de goeie weg bent in het trouble shooten
 
Heb je misschien meerdere dingen aan die interne usb hangen ? splitters of zo interne usb hubje voor 3/4 pins fans oid ? of heb je meerdere poorten waar je nog meer andere zaken aan heb het kan inderdaad die kabel zijn maar ook dat je op alle interne usb poorten net teveel hebt wellicht kan je de zaak fans ed misschien wat herverdelen. kan dus een power isseus zijn. denk wel dat je op de goeie weg bent in het trouble shooten
Ik heb zo een nzxt hub er bij gehaald maar daar zitten maar 3/4 ports gebruikt en hij is powered
 
kun je in betrouwbaarheids rapport iets terug vinden ik kan me voorstellen dat USB bij een kleine storing kan resetten je moederbord heeft wel een vast IO shield dus ik verwacht daar geen problemen maar je weet maar nooit ik begrijp ook dat je heb gewisseld van usb hub lian li of extra nzxt hub ingebouwd ? want het klinkt wel alsof die lian li hub aan de wortel van je probleem ligt.
 
kun je in betrouwbaarheids rapport iets terug vinden ik kan me voorstellen dat USB bij een kleine storing kan resetten je moederbord heeft wel een vast IO shield dus ik verwacht daar geen problemen maar je weet maar nooit ik begrijp ook dat je heb gewisseld van usb hub lian li of extra nzxt hub ingebouwd ? want het klinkt wel alsof die lian li hub aan de wortel van je probleem ligt.
Lian li hub is alleen aangesloten aan de usb 2.0 voor rgb en heb bijde zonder de lian li hub en de nzxt hub de pc proberen te runnen maar hij behoud het probleem met bijde zelfs al heb ik alleen mijn muis en keybord ingepugd heb als usb device
 
Terug
Bovenaan