• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

High End vragen

HeartSolid79

Nieuw forumlid
Goedendag allen,

Ik heb nu best wel veel uitgezocht en weer een all round PC gebouwd voor alles maar te bedenken omdat er nu wat geld vrij kwam.
Mijn setup nu: Z790-F Gaming Wifi2
I914900KS
Corsair Dominator 64gig 6800Mhz
MSI slim 4090
Alles word gelezen alle updates gedaan volgens mij wat ik kan vinden. Bios, Drivers. Maar misschien zie ik wat over het hoofd.
Mijn Windows is het zelfde gebleven. Met instaleren wat moeite gehad om te instaleren omdat de M2 kaart wel zichtbaar was maar niet op te booten was. Ook weer instellingen aan te pas gekomen in de bios. Eindelijk geïnstalleerd. Dan wilde ik een beetje safe alles clocken met AI. Ook omdat hiermee geadverteerd word dus standaard overclock via AI. Toen bleef mijn PC in veilige modus in Bios opstarten. Toen alles XRM voor geheugen gedaan ook hier weer opstart veilige modus bios. Als alles weer fabrieksinstelling staat werkt het en kan ik gewoon CoD spelen en foto's bewerken en gebeurd er niks raars.
Toen heb ik mijn werkomgeving erop gezet VMware Horizon. 5 min in die omgeving en krijg een 0x0000005 melding. Dit na lang zoeken geef iets aan met drivers. Dus ik Driverbooster laten nakijken ook nog een ander programma als check en alles blijk toch echt goed geïnstalleerd te zijn.
Ik heb nu wel dat mijn CPU via software overclockt is tot 6.0GHZ. Maar als ik in de bios wat doet daaraan gelijk weer veilige modus.
Ik weet ook dat INTEL wel wat problemen heeft in zijn nieuwe Gen processoren.

Heeft iemand wat meer informatie of lees iemand wat ik fout doet of beter kan doen?

Vriendelijke Groet Dennis
 
Hey Dennis!

Lastig probleem. Dit kan echt aan heel veel dingen liggen.
Als ik het goed begrijp werkt alles zonder overclock gewoon goed? In dat geval is het waarschijnlijk gewoon een slechte overclock en moet je hem wat terugdraaien of er helemaal afhalen.
 
Als het standaard draai dan is er weinig aan de hand. Alleen dat ik niet met mijn privé PC in mijn werkomgeving komt door die driver melding. Ik zit ook te denken om de bluetooth en wifi uit te schakelen wat ik toch niet gebruikt. Omdat vooral bluetoothdrivers in het verleden enorme problemen gaven.
Maar ik ben ik twijfel een beetje wat ik nog kan doen. Want is er een manier om aan te kunnen geven dat dit aan mijn GPU ligt zodat ik deze intel omruil voor toch een AMD?
 
Als het standaard draai dan is er weinig aan de hand. Alleen dat ik niet met mijn privé PC in mijn werkomgeving komt door die driver melding. Ik zit ook te denken om de bluetooth en wifi uit te schakelen wat ik toch niet gebruikt. Omdat vooral bluetoothdrivers in het verleden enorme problemen gaven.
Maar ik ben ik twijfel een beetje wat ik nog kan doen. Want is er een manier om aan te kunnen geven dat dit aan mijn GPU ligt zodat ik deze intel omruil voor toch een AMD?
De makkelijkste manier om dit te testen zou zijn om een andere gpu in je build te doen en te kijken of dat het probleem oplost. Heb je er nog een of ken je iemand die er eentje heeft die je mag lenen?
Ik weet verder niet echt uit m'n hoofd hoe het zit met de 30-dagen geld terug garantie van megekko, maar je kunt die altijd nog inzetten en dan voor een AMD gaan.
 
Terug
Bovenaan