Hoe weet ik of moederbord Ryzen 5000-ready is?

Olivon1

Nieuw forumlid
Bij het samenstellen van mijn nieuwe pc ben ik van plan de Gigabyte B550M GAMING X WIFI6 moederbord te nemen. Ik lees dat hier soms een probleem is met de BIOS die eventueel geupdatet moet worden voor de AMD Ryzen 5 5600 processor.

Hoe kan ik nagaan of het moederbord reeds in orde is of niet?

Vaak staat dit aangegeven op de doos, anders kan je dit altijd even in google AI zetten om zeker te stellen. Daarnaast als je moederbord niet 5000 ready is, is dat na een BIOS opdate wel opgelost. Wel altijd verstandig om hiernaar te researchen.

Vaak staat dit aangegeven op de doos, anders kan je dit altijd even in google AI zetten om zeker te stellen. Daarnaast als je moederbord niet 5000 ready is, is dat na een BIOS opdate wel opgelost. Wel altijd verstandig om hiernaar te researchen.
er staat ryzen 5000 compatibel, is het dan nog steeds mogelijk dat de bios een update vereist of kan ik dan zeker zijn?

Op de compatibiliteitslijst van Gigabyte zelf staat dat de 5600 ondersteund wordt vanaf BIOS versie F1. Dit is de stock-versie van de BIOS en dat betekent dat jouw CPU zonder problemen wordt ondersteund. Dan nog steeds is het aan te raden om de nieuwste versie (F4) te installeren. Deze heeft een aantal fixes voor TPM en andere security vulnerabilities.

Veel plezier met je nieuwe pc!

Terug
Bovenaan