• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

HP OMEN 25L GT15-2041nd Core i7 RTX 4070 Super Gaming PC

spinnem

Nieuw forumlid
Onlang kocht ik deze PC maar als ik fornite speel haal ik rond de 120 FPS , alle correcte drivers zijn geinstalled windows is up to date .
Is dit niet wat aan de lage kant voor die specs ?

Groetjes Jeffrey
 
Goedendag,

Voorzet:
Pre-build gaming PC's hebben best vaak een kast met zeer minimale luchtstroming, fabricanten kiezen liever fraaiheid. Ook werken deze PC's vaak met luchtkoeling, voor betaalbaarheid & minimale onderhoud.

Weinig luchtstroom en exclusief luchtkoeling mengt vaak samen tot een hete boel. Om verhitting tegen te gaan, verminderd jouw hardware het prestatievermogen om koel te blijven.

Dat alvast gezegd te hebben, om beter met je mee te kunnen denken hoor ik graag het volgende van jou:
  • In Fortnite, wat zijn de videoinstellingen? Hoge instellingen verlaagt prestatie.
  • Draaien er andere applicaties tijdens het spelen? Opname software, web browser, etc.
  • Je monitor specs. Voornamelijk resolutie (groter = meer renderkracht) en verversingssnelheid (een 'Hz' waarde)
  • Overige wat uit de gedachte komt.
Ik hoor graag van je, dan kunnen wij gepast advies geven.
 
Hallo in ieder geval bedankt om te reageren op mijn post.

Ik speel Fornite op medium settings .
Apps die draaien zijn voornamelijk Discord,Steam,Battlenet,Epic Games launcher.
Monitor is een 1080p 24inch die draait op 180Hz.
Overige geen idee heb weinig verstand van Pc's :'( .
V-sync uit en geen Fps limit.
 
Goedendag,

Dank voor het antwoord. Het kan niet liggen aan de (spel)instellingen of gaming workflow.

Een leuke grap dat OEM's uithalen, is het koelen van een high-end processor, zoals jouw i7, met een standaard geleverde koeler. Standaard geleverde koelers zijn hilarisch slecht in koeling.

Ik vraag jou om in jouw PC kast te kijken, Er zit glas voor dus alles is zichtbaar. In het midden van het moederbord ligt de CPU socket met daarboven een CPU koeler.

Heb je een horizontale, of verticale koeler? Horizontale koelers zijn o.a. bovenstaande uitgelegde soort koelers & waaien naar het glas (dus naar jouw gezicht als je in het glas kijkt). Je kunt ook op zoek naar een 'OMEN' sticker die op de ventilatorbasis geplaatst zijn.

Verticale koelers blazen de lucht naar de uitlaatventilator. Deze soort koelers werken vele malen beter.

Weet je het niet zeker, upload een foto met de binnenkant van jouw PC. Let erop dat je zelf niet op beeld ben door het glas.
 
Terug
Bovenaan