HP Victus 15-fa1035nd 15,6" Core i7 RTX 4060 Gaming-laptop 2024 (ACCU Problemen)

Hallo123

Nieuw forumlid
Goedenavond,

Ik heb voor 13 dagen geleden een HP Victus 15-fa1035nd 15.6" Core i7 RTX 4060 Gaming laptop gekocht.
Aangezien ik van gamen houd en binnenkort met een opleiding begin, ik vond het belangrijk dat er goede specificaties in zitten en een goede batterij capaciteit in zit.
Aangezien deze laptop op papier aangaf dat deze laptop op lichte taken 8,5 uur mee kan en alleen beeld bellen 10,5 uur op de batterij... Maar in de werkelijkheid gaat de batterij/accu maar maximaal 2,5 uur mee op lage prestatie zoals Documenten schrijven of Googelen, met daarnaast een laag helderheid en op ECO-setting in Windows en HP Omen Software aangepast. Ik heb samen met mij vriend die ICT'er is gekeken of er nog wat in de bios aangepast kan worden, maar met geen succes... Wij gingen ervan uit dat de laptop Nvidia Advents Optimus zou hebben, maar helaas is deze optie niet te vinden!

Ik vroeg me af of iemand hier de zelfde laptop heeft en ook de deze accu problemen hebben?
Ik kan op het internet niet veel reviews vinden... wel van wat oudere HP Victus modellen of i5/amd5 met een 4050 erin maar dat is niet te vergelijken met die van mij.
ik heb Megekko zelf een mailtje gestuurd met deze vragen, maar helaas kreeg ik geen nuttig antwoord en werd ik hier na toe verwezen... En moest hier de vraag stellen🤷‍♀️😅

ik vroeg me af of iemand mij hier kan helpen met de Laptop langer mee te gaan dan 2,5uur op Eco-stand?
(Het gaat erom dat ik op school aardig mee kan op de accu een schooldag is tussen de 5 en 7 uur.
Dit gaat vooral om Documenten schrijven of zoek resultaten op lage prestatie.)

Daarnaast heb ik nog een vraag, Er zit op de laptop ook een USB-C met een lichting bolt icoon... Maar kan er niet mee opgeladen, we hebben de laptop ook aan een Dock gehad met een capaciteit van 100W, aangezien de laptop 70W heeft, maar met geen resultaat. Ik vroeg me af of het bedoeld is om er andere apparaten mee opgeladen wanneer de laptop in slaapstand staat, of is deze optie Defect of niet beschikbaar?

Ik hoor graag wat jullie voor mij kunnen betekenen,

Met vriendelijke groet,

Op laptop Intel CPU met batterij zijn slechtste dan AMD CPU. Retourneer en koop laptop met AMD CPU en Nvidia GPU.

Vermijd Intel en MSI volgend keer.

Je kan haal hier,

Goedenavond,

Ik heb voor 13 dagen geleden een HP Victus 15-fa1035nd 15.6" Core i7 RTX 4060 Gaming laptop gekocht.
Aangezien ik van gamen houd en binnenkort met een opleiding begin, ik vond het belangrijk dat er goede specificaties in zitten en een goede batterij capaciteit in zit.
Aangezien deze laptop op papier aangaf dat deze laptop op lichte taken 8,5 uur mee kan en alleen beeld bellen 10,5 uur op de batterij... Maar in de werkelijkheid gaat de batterij/accu maar maximaal 2,5 uur mee op lage prestatie zoals Documenten schrijven of Googelen, met daarnaast een laag helderheid en op ECO-setting in Windows en HP Omen Software aangepast. Ik heb samen met mij vriend die ICT'er is gekeken of er nog wat in de bios aangepast kan worden, maar met geen succes... Wij gingen ervan uit dat de laptop Nvidia Advents Optimus zou hebben, maar helaas is deze optie niet te vinden!

Ik vroeg me af of iemand hier de zelfde laptop heeft en ook de deze accu problemen hebben?
Ik kan op het internet niet veel reviews vinden... wel van wat oudere HP Victus modellen of i5/amd5 met een 4050 erin maar dat is niet te vergelijken met die van mij.
ik heb Megekko zelf een mailtje gestuurd met deze vragen, maar helaas kreeg ik geen nuttig antwoord en werd ik hier na toe verwezen... En moest hier de vraag stellen🤷‍♀️😅

ik vroeg me af of iemand mij hier kan helpen met de Laptop langer mee te gaan dan 2,5uur op Eco-stand?
(Het gaat erom dat ik op school aardig mee kan op de accu een schooldag is tussen de 5 en 7 uur.
Dit gaat vooral om Documenten schrijven of zoek resultaten op lage prestatie.)

Daarnaast heb ik nog een vraag, Er zit op de laptop ook een USB-C met een lichting bolt icoon... Maar kan er niet mee opgeladen, we hebben de laptop ook aan een Dock gehad met een capaciteit van 100W, aangezien de laptop 70W heeft, maar met geen resultaat. Ik vroeg me af of het bedoeld is om er andere apparaten mee opgeladen wanneer de laptop in slaapstand staat, of is deze optie Defect of niet beschikbaar?

Ik hoor graag wat jullie voor mij kunnen betekenen,

Met vriendelijke groet,
Hoi!
(Negeer bovenstaand "advies" van @Dehya, klopt niet veel van 🤣)
Windows laptops gaan inderdaad vaak niet zo lang mee op de batterij (een mac heeft hier minder last van ivm optimalisatie). De aangegeven batterijduur in de specificaties worden vaak heel smerig gemeten en onder perfecte omstandigheden. Dat ga je nooit kunnnen herproduceren. Dat is ook waarom accuduur in de specificaties per laptop per merk zo veel verschilt, zelfs als de accu dezelfde capaciteit lijkt te hebben.

Als het goed is komt jouw laptop met een stukje software van HP waar je dingen kunt aanpassen. Daar kun je dingen aanpassen in verbruik. Hoogstwaarschijnlijk zit er in de software een knop om hem in een stille of eco modus te zetten. Die opties zijn meestal effectiever dan de windows eco modus.
Bij mijn eigen laptop (asus vivobook) is dat bijvoorbeeld de "whisper" modus (het lijkt alsof deze optie alleen je fan bestuurt, maar het heeft ook effect op verbruik. Ik weet niet precies hoe HP dat regelt, wellicht hebben ze daar een andere knop voor):
1738705242327.webp
Verder helpt het om je beeldscherm niet te fel te hebben, om onnodige achtergrondtaken te sluiten, en om je toetsenbordverlichting uit te zetten of niet te fel te hebben. Als je écht fanatiek wilt zijn, kun je je verversingssnelheid naar beneden gooien naar 60hz.

Waarschijnlijk moet je het gewoon accepteren dat je je laptop op lange dagen een keer aan de stroom moet hangen op school. Je studiegenoten kampen namelijk met precies het zelfde probleem. Als het goed is houdt je school hier rekening mee en zijn er genoeg stopcontacten. Ik heb zelf voor mijn studie ook een langere stroomkabel aangeschaft zodat ik sowieso altijd bij een stopcontact kon (Zoek bijvoorbeeld maar naar een 3 meter lange C5 kabel)

De USB C poort met een bliksemschicht is een Thunderbolt 4 poort. Vaak kunnen laptops daar ook mee opladen, maar het kan zijn dat jouw laptop dat niet ondersteunt.
Thunderbolt is in feite gewoon een enorm snelle USB-C poort. Je kunt er ook dingen als beeldschermen of zelfs externe videokaarten op aansluiten.

Laat het maar weten als ik je verder nog ergens mee kan helpen!

UPDATE:
Ik heb nog even gekeken, en als het goed is is het stukje software van HP dat op jouw laptop staat de OMEN Command Center.
In de command center heb je ook de Eco modus:
1738706109252.webp
Let er trouwens wel even op dat je dit weer uitzet als je wilt gaan gamen, anders verlies je aanzienlijk wat performance.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan