• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

hulp met kiezen laptop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter LSK
  • Startdatum Startdatum

LSK

Nieuw forumlid
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag een mail gestuurd om informatie op te vragen bij Megekko. Daar konden ze me niet helpen met de vragen, maar werd doorgestuurd naar dit forum om daar mijn vraag te stellen. Hebben jullie advies?
--------------------------------------------------------
Ik heb onlangs bij jullie op de site gekeken naar een nieuwe laptop en heb in een vergelijking 3 verschillende laptops gezet (zie hieronder voor de link)
https://www.megekko.nl/vergelijk/958206,1113685,1122744

Nu heb ik een aantal vragen over deze laptops:
  1. Hoe kunnen jullie deze laptops aanbevelen? Ik heb me laten vertellen dat Asus en Acer wat minder goed bekend staan dan Lenovo. Ik kan helaas geen reviews vinden van deze laptops.
  2. Bij de Acer laptop staat dat het draait op Ryzen 7, maar er staat een processor 5000 serie onder vermeld. Klopt dit of heeft het een niets met het ander te maken?
    attachment

    Bij de Asus staat het juist andersom vermeld.
attachment

  1. De Acer heeft een veel lagere processorsnelheid. Merk je dit ook tijdens het gebruik van de laptop? Ik gebruik een laptop alleen voor licht werk zoals tekstverwerken, internetten en soms streamen van series etc.
  2. Wat betekent het in de praktijk dat de accucapaciteit verschillend is? Is dit hoe lang de laptop draadloos mee kan? Daarnaast, weten jullie wat de aansluiting is op de overige laptops? De lenovo en de Acer?
attachment

  1. Klopt het dat de Acer geen toetsenbordverlichting heeft, of is dit alleen niet aangegeven?
 
Hoe kunnen jullie deze laptops aanbevelen? Ik heb me laten vertellen dat Asus en Acer wat minder goed bekend staan dan Lenovo. Ik kan helaas geen reviews vinden van deze laptops.
Ik ben zelf geen fan van Acer, de enige goede ervaring hiermee waren de garantieafhandelingen. Maar die heb je liever niet nodig natuurlijk. Asus en Lenovo zijn vaak goede laptops, uiteraard verschilt dit per model.

Bij de Acer laptop staat dat het draait op Ryzen 7, maar er staat een processor 5000 serie onder vermeld. Klopt dit of heeft het een niets met het ander te maken?
Er zit een Ryzen 7 in, de AMD Ryzen 7 5700U. Dit is een Ryzen 7, maar van een oudere generatie. Wel 'gewoon' een snelle 8-core processor.

De Acer heeft een veel lagere processorsnelheid. Merk je dit ook tijdens het gebruik van de laptop? Ik gebruik een laptop alleen voor licht werk zoals tekstverwerken, internetten en soms streamen van series etc.
Voor deze taken merk je dit niet.

Wat betekent het in de praktijk dat de accucapaciteit verschillend is? Is dit hoe lang de laptop draadloos mee kan? Daarnaast, weten jullie wat de aansluiting is op de overige laptops? De lenovo en de Acer?
Accucapaciteit is hoeveel energie de accu kan opslaan. Dit staat niet gelijk aan hoe lang de laptop van het stroom af kan, want elke laptop verbruikt een andere hoeveelheid stroom afhankelijk van componenten, type en grootte scherm, toetsenbordverlichting en gebruik.

Klopt het dat de Acer geen toetsenbordverlichting heeft, of is dit alleen niet aangegeven?
De Acer heeft geen toetsenbordverlichting.


Maar dan, welke laptop zou je moeten kiezen?
Ik zou de Acer meteen laten schieten, alleen al vanwege het type beeldscherm. Dit is een TN paneel en is kwalitatief veel minder dan de andere 2 keuzes.

Welke zou ik wel aanraden?
Ik zou voor de Asus gaan.
De voordelen van de Asus ten opzichte van de Lenovo
+OLED scherm
+120hz scherm (scherm is vloeiender)
+400cd/m² (scherm kan helderder)
+Copolit-knop (Als je interesse hebt in AI assistent)
+AMD processor is sneller en zuiniger

-Accuduur is iets korter vanwege het OLED scherm
 
Terug
Bovenaan