Hulp nodig met componenten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Salt
  • Startdatum Startdatum

Salt

Nieuw forumlid
Ik wil graag mijn pc upgraden met nieuwe componenten (moederboord, CPU, RAM) maar ik weet niet echt welke componenten het beste zijn voor mijn GPU (RTX 3060) dus als iemand kan vertellen welke ik het best kan kopen zou dat heel fijn zijn want ik heb er niet veel verstand van. En ik wil ook graag een nieuwe monitor en wil weten of Full HD of QHD beter is.

hoeveel mag het kosten? wil je puur gaming?

QHD is hogere resolutie (1440p) ten opzichte van full hd (1080p). refreshrate en input latency zijn net zo belangrijk bij aanschaf van een monitor

let wel dat een RTX 3060 niet echt geschikt is om een QHD resolutie te runnen, ook afhankelijik van de games die je gaat spelen.

Qua koste wilde ik kijken of ik met een paar black friday deals de onderdelen kon halen. Ik het meesten wel gewoon gamen maar ook proberen te streamen.
Ok dankje wel, dus het is beter om gewoon voor full hd te gaan?

met een 3060. zou ik full hd nemen ja. langs de andere kant QHD is meer future proof, voor als je ooit je videokaart nog wilt upgraden. de beste gaming cpu van dit moment is een 9800X3D. moederbord met x670/x870 chipset nemen met daarop 2x16gb ram ddr5 6000cl30.

Heel erg bedankt. Weet je misschien van een goedkopere cpu die ook goed is want de 9800X3D is wel te duur voor mij ik zoek meer voor iets rond de 250-300 euro.

zoiets denk ik. als je beetje wilt streamen, dan is de 7700 beter, omdat je 2 cores meer hebt. de 9600x heeft betere single core performance en is nieuwer. dus in sommige apps/games sneller, zolang het niet meer dan 6 cores nodig heeft

Terug
Bovenaan