Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Deze SSD haalt slechts de helft van de beloofde snelheid (getest met Atto, vergeleken met Tweakers).
Moet er een aparte driver voor worden geinstalleerd? Op de web site van de fabrikant (super traag) is niet te vinden.
Dank voor je reactie.
HP Pavallion PC TPo1 2160 nd
Intel i5-11400
Intern slot (zat een 500MB ssd in (daarvan heb ik nooit de snelheid getest)
16 GB geheugen Radeon videokaart
Er hoeft geen aparte software te worden geïnstalleerd en er is geen firmware update beschikbaar dus zou die toch het volgende moeten kunnen halen:
Lezen: 7000 MB/s en Schrijven: 6500 MB/s. Tenzij dit merk niet ondersteund wordt door HP maar dat lijkt me wel bizar.
Kan je eens testen met deze Chrystal Disk Mark ( KLIK HIER en kies download ... standard edition ... installer). Daarna even het plaatje hier posten.
Klopt niet, da's met een hele oude versie van Chrystal Disk Mark gemaakt. Als je dan toch gaat terugsturen, kan je misschien eens proberen met een Kingston (klik hier) of een Samsung (klik hier). Zijn wel wat duurder.
De nieuwe versie van Crystal Disk geeft nagenoeg de zelfde resultaten. Ik heb nog een mailtje naar Hynix gestuurd en ben benieuwd of er antwoord op kom.
Bedankt voor je ondersteuning en advies.
de HP Pavallion PC TPo1 2160 nd heeft een intel h570 chipset. deze heeft pci gen3. dat betekent dat je nooit de 7000mb read speed kan halen. dat kan namelijk alleen met gen4 of gen5. je zal nu ergens tussen de 3400/3700mb zitten
Je hebt gelijk, ik was op het verkeerde been gezet omdat er al een gen4 ssd inzat. Ik moet dus tevreden zijn met deze snelheid.
Dank voor deze waardevolle bijdrage.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.