hyte y60 welke 360 past wel ??

migchiel

Member
Ja hoor heb ik weer, koop een mooie snow white Hyte Y60 kast en een artic freezer 360,.... past dat domme ding niet !! De radiator is te dik !!! zucht,.... Ik heb al een retour verzoek aangemaakt. maar heb even wat hulp nodig, ik zoek dus een witte 360 AIO maar van de juiste dikte ? met ongeveer dezelfde prijs. ik kan nergens de diktes van radiators terug vinden Dacht alles wel zo goed onder de knie te hebben maar helaas weer wat geleerd. Ik had deze als vervanging in gedachte. past deze wel ?? ik ben wel een beetje blut na deze aankoop dus hopelijk lukt de retour.

https://www.megekko.nl/product/1986...ter-MasterLiquid-PL360-Flux-White-waterkoeler

Ja hoor heb ik weer, koop een mooie snow white Hyte Y60 kast en een artic freezer 360,.... past dat domme ding niet !! De radiator is te dik !!! zucht,.... Ik heb al een retour verzoek aangemaakt. maar heb even wat hulp nodig, ik zoek dus een witte 360 AIO maar van de juiste dikte ? met ongeveer dezelfde prijs. ik kan nergens de diktes van radiators terug vinden Dacht alles wel zo goed onder de knie te hebben maar helaas weer wat geleerd. Ik had deze als vervanging in gedachte. past deze wel ?? ik ben wel een beetje blut na deze aankoop dus hopelijk lukt de retour.

https://www.megekko.nl/product/1986...ter-MasterLiquid-PL360-Flux-White-waterkoeler
De radiatoren van Arctic zijn vaak dikker inderdaad, dit is ook een van de redenen dat Arctic goeie koel resultaten heeft.

Ik heb het even voor je opgezocht en Hyte geeft het volgende aan:
Radiator Support (Side)
120, 140, 240, 280mm up to 150mm thick (Als je standaard ATX moederbord gebruikt)

Radiator Support (Top)
120, 240, 360mm up to 30mm thick

Ik zou persoonlijk gaan voor het volgende model om aan de zijkant te plaatsen:

De kwaliteit en performance van Cooler Master waterkoelers is naar mijn mening vaak niet denderend.
Mocht je echt een 360 willen is de kans groot dat je voor Cooler Master moet gaan omdat er niet heel veel beters in die prijsrange zit (los van de Arctic dan).

Welke CPU probeer je te koelen btw?

Een ryzen 7 7800x3D aorus axe ice B650 heb er nu tijdelijk een mugen 5 op (niet in de hyte) maar idle at 60 en hoger dus zoek toch een 360 heb er zelf een oude kraken op gehad maar het resultaat was niet veel beter wel een oud ding die kraken dus zoek toch echt een 360 ook voor de bling hoor en omdat ik er nog niet eentje heb. ik heb zelf nog nagedacht over een mod om dat toppaneel te verhogen maar niet in nederland te vinden zo snel en alleen op etsy uit het buitenland? met verzendkosten tijd ed word dat me te prijzig. Ik moet in elk geval de basis koeling redelijk zien te krijgen mijn retour is onderweg dus dat krijg ik waarschijnlijk wel terug 🤞even als vergelijk welke (duurdere) zou je me aanraden ? wel een witte in dit geval

Laatst bewerkt:
Ik heb het niet kunnen nagaan allemaal maar heb het gevoel dat ik nou net dat merk had gekocht die als enige NIET past grrrrr is achteraf wel logisch misschien Artic is al een wat ouder merk jammer had graag wat ervaring met artic willen hebben ook omdat het in pc builder simulator een bekende is

heb tenslotte voor deze gekozen en besteld nu mijn retour is goedgekeurd,... thnx megekko !!!

P.S heb de laatste in voorraad geloof ik mazzel

Laatst bewerkt:
Ik heb het niet kunnen nagaan allemaal maar heb het gevoel dat ik nou net dat merk had gekocht die als enige NIET past grrrrr is achteraf wel logisch misschien Artic is al een wat ouder merk jammer had graag wat ervaring met artic willen hebben ook omdat het in pc builder simulator een bekende is

heb tenslotte voor deze gekozen en besteld nu mijn retour is goedgekeurd,... thnx megekko !!!
Sorry voor de late reactie.
Fijn om te horen dat je retour goedgekeurd is.

Arctic bestaat inderdaad l wel een tijdje, echter is hun Liquid Freezer III dit jaar uitgekomen.
Veel mensen verwachten niet dat hun radiator dikker is, maar ze presteren zeker goed :D

Lian Li maakt de laatste tijd ook goeie waterkoelers, hou er wel rekening mee dat het mogelijk is dat je een hogere toon vanuit de pomp kunt horen. (niet altijd, maar komt vaak voor).
De pompen van waterkoelers maken bijna allemaal geluid, het kan per merk verschillen hoe erg je het hoort.
Betekend niet dat het 100% zeker zal gebeuren, maar ik dacht ik laat het je alvast weten dat het mogelijk is.

Heel veel plezier met pc btw :)

ja jammer dat ik nou net een hyte y60 wilde hebben had graag die Arctic willen proberen. Maar dan had iets moeten modden ik kan niet overzien of het zou werken. tot nu toe heb ik mazzel gehad met al mijn waterkoeler geen whine etc dus cross fingers

Terug
Bovenaan