• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Ik ervaar heel veel problemen 🚨

Jaimy

Nieuw forumlid
Ik heb een groot probleempje..

Ik maak al best wel lang AFK-computers/servers voor Minecraft en andere games
Maar ik loop een beetje vast. Ik heb nu een best wel overkill server-pc gemaakt (alles nieuw), maar na het opstarten valt hij soms eventjes stil, de ventilatoren stoppen ermee en daarna start hij weer op. Ik heb het gevoel dat hij niet helemaal is uitgegaan. De server heeft de volgende specificaties zoals weergegeven op de afbeeldingen. Ik heb al geprobeerd de HDMI op het moederbord te gebruiken, grafische kaarten te verwisselen, maar het scherm wil nog steeds niet aan. Ik heb in mijn “kantoortje/gameruimte” meerdere schermen getest en het is me ongeveer twee keer gelukt om hem op te starten. Al vanaf het begin ervaar ik problemen, maar aangezien Megekko toch wel bekend staat om goede, geteste componenten twijfel ik daar sowieso niet aan. Kan iemand me helpen met het troubleshooten van die server/computer?

Server geeft geen beeld ook niet na 15 minuten wachten en heb display hdmi geprobeerd en alles zowel al vervangen met spare components op de screenshot is te zien wat ik nu heb aan components (LET NIET OP DIE ROMMEL IK RUIM HET OP haha ) bij opstart hoor ik een stotterent geluidje heel kort paar seconde en dan is het weg dit is tijdens dat mijn cpu cooler ff stopt en alle fans ook
IMG_9677.webpIMG_9676.webpIMG_9660.webp

Bijlagen

• image.webp
    image.webp
    72,3 KB · Weergaven: 4
  • image.webp
    image.webp
    34,3 KB · Weergaven: 4
Wat vervelend dat je zoveel problemen ervaart ik zou je aanraden om alles eruit te halen en op een doos te leggen test 1 voor 1 je ram test je voeding met een andere en test alles met een andere cpu of gebruik een andere moederbord en test daar je ram,voeding en videokaart op zo achterhaal je het snelst welk onderdeel mogenlijk het probleem is sluit alleen de psu kabels aan die nodig zijn om je pc aan te zetten als jij alle hardware hebt getest doe je de rest van de fans er aan en even later extra opslag indien je die hebt

heb een nieuwe cpu en gpu binnengekregen en alles werkt ik ga je tips voor het troubleshooten goed bewaren heel erg bedankt!

heb een nieuwe cpu en gpu binnengekregen en alles werkt ik ga je tips voor het troubleshooten goed bewaren heel erg bedankt!
Fijn dat alles weer werk.ik denk dat het probleem bij je cpu lag aangzien het feut dat je zonder gpu het zelfde bleef houden

Met troubleshooten is het altijd wel belangrijk om je moederbord uit de kast te halen en op je moederbord doos te leggen waarom is vrij simpel zo weet jij zeker dat het bord geen contact maakt met iets van ijzer.
Vervolgens gebruik je alleen de psu kabels die nodig zijn voor het starten van je pc en dan ipv 2 1 ram erin dan wissel je de ram om en als er dan nog steeds niks doet wissel je de ram in een andere channel steeds met 1 stick
Dan test jij je gpu
Daarna test jij je voeding
Daarna de cpu
En als laatst je moederbord
Lijkt vervolgens je moederbord,ram,cpu,gpu en voeding normaal te werken dan sluit jij jou fans aan
Daarna jou opslagmedia
Door het zo te doen achterhaal je bijna altijd welk onderdeel de oorzaak was

Bij het troubleshouten raad ik vaak aan om je hardware te testen met opslag media met bijv windows die niet in je pc zat en waarvan jij 100% weet dat die opslag media het doet

Terug
Bovenaan