Intel i7 14700k of de ryzen 7 7800x3d

• Onderwerp starter Onderwerp starter bob
  • Startdatum Startdatum

bob

Nieuw forumlid
Ik ben van plan om een nieuwe build te doen. Maar weet niet zeker wat nemen. Het is vooral gaming wat ik doe maar ook gewoon pc werk gelijk mailen surfen en tekstverwerken misschien een beetje multi tasken maar gek veel. Welke is dan de beste keuze.

Ik zou voor gaming zeker de 7800x3d kiezen. Over het algemeen meer performance (verschilt per game) en is voordeliger.
Wat wel belangrijk is, is zoeken naar compatible DDR5 geheugen voor je moederbord. Dat komt er nauw bij DDR5. Maar dat kun je checken op de QVL lijst op de site van de fabrikant van het moederbord.

Je kan ook kiezen om te wachten voor de 9000 series maar daar is nog niet heel veel over bekend. De eerste CPUs komen deze maand uit geloof ik.

Hey! Ik ziet geen reden waarom je de 14700K in overweging zou nemen, aangezien ik niets in je verhaal hoort dat speciaal gebruik maakt van Intel features. De 7800X3D lijkt mij dan voor jou een absolute no-brainer om te kiezen. Niet alleen gebruikt de chip een stuk minder stroom, daarbij zijn de vereisten voor de koeling ook een stuk minder. Met betrekking tot gaming presteert de 7800X3D over het algemeen gezien beter dan de 14700K, productiviteits-workloads wat minder.

Het surfen en mailen gaat beide CPU's goed af, maar kwa efficientie wint de 7800x3d. Ook kwa gaming preformance.

Ook heeft intel veel instabiliteitsproblemen, met de 13e en 14e generatie CPU's, alleen al vanwege die rede zou ik persoonlijk intel vermijden.

bron van de instabiliteitsproblemen:

Het surfen en mailen gaat beide CPU's goed af, maar kwa efficientie wint de 7800x3d. Ook kwa gaming preformance.

Ook heeft intel veel instabiliteitsproblemen, met de 13e en 14e generatie CPU's, alleen al vanwege die rede zou ik persoonlijk intel vermijden.

bron van de instabiliteitsproblemen:

Ik heb zelf de i7 14700K en heb gelukkig geen problemen (zolang ik hem niet overclock) vgm is het vooral bij de i9

Ik ben van plan om een nieuwe build te doen. Maar weet niet zeker wat nemen. Het is vooral gaming wat ik doe maar ook gewoon pc werk gelijk mailen surfen en tekstverwerken misschien een beetje multi tasken maar gek veel. Welke is dan de beste keuze.
Ik zou de ryzen kiezen.aangezien jij niks bijzonders doet voor de cpu en geen specifieke eisen hebt door voor een ryzen te kiezen bespaar jij wat geld en eventuele probelemen ik heb zelf de i7 14700k en heb geen problemen er mee zolang ik hem maar niet overclock dan is me system onstabiel en krijg ik game crashes game boost in bios kan wel aan zonder problemen

Terug
Bovenaan