Jullie advies hard nodig

hudeck

Nieuw forumlid
Okay heb deze site van megekko gekregen om te zien of mijn setup goed is om te bestellen.
Zou graag jullie input hier ook op willen of kan of niet.
Want zie door de bomen het bos niet meer.

Gaat om de componenten die ik in de bijlage heb staan.

Als jullie zeggen bestellen dan kan ik het vandaag nog afronden.

Bijlagen

• IMG_0150.webp
    IMG_0150.webp
    45,4 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
niks mis mee. als het voor puur gaming is, dan misschien 9800X3D overwegen.
Hallo,

Dank je voor het snel reageren, uit interesse waarom de Ryzen 7 9800X3D in plaats van de Ryzen 9 7950X3D?

Want de pc moet ook voor solidworks / Photoshop en webpage designing worden gebruikt.
Maar inderdaad ook voor gaming

Laatst bewerkt:
Hallo,

Dank je voor het snel reageren, uit interesse waarom de Ryzen 7 9800X3D in plaats van de Ryzen 9 7950X3D?

Want de pc moet ook voor solidworks / Photoshop en webpage designing worden gebruikt.
Maar inderdaad ook voor gaming
in jou geval ben je dan beter af met meerdere cores (7950X3D), aangezien je productief werk ermee doet

de 7950X3D heeft 2ccd's bestaande uit 8 cores per ccd. de meeste games gebruiken 1ccd, oftewel 8 cores. de andere 8 cores worden dan nagenoeg niet gebruikt (soms core parking). de reden is latency (fabric) tussen de ccd's. dus als een game gebruik zou maken van beide ccd's, zou dat negatief zijn voor de performance/fps.

voor dual ccd cpu's moet xbox gamebar openstaan, zodat de beste (snelste) ccd gebruikt wordt voor een game (core schedule is op die manier gekoppelt door amd). de 2e ccd is vaak een iets lagere kwaliteits bin met iets lagere clock speeds. met de 9800X3D heb je hier geen last van. deze bestaat uit 1ccd met 8 cores. de 7900X3D bijvoorbeeld bestaat uit 12 cores (2ccd's. elk ccd met 6cores). de 7900X3D gebruikt 6cores in een game.

hoop dat het een beetje duidelijk is :)

Terug
Bovenaan