• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Kan mijn pc 1440p aan ?

dapete

Nieuw forumlid
Ik heb een pc met een ryzen 5 7600 een rx 6750 xt en 32gb ram.
Ik heb nu een 165hz 1080p monitor maar wil misschien een ultra wide 1440 p 144hz kopen. de monitor die ik nu heb ga ik dan als 2e monitor gebruiken.
Is mijn pc krachtig genoeg hiervoor. of is het beter om alleen een ultra wide 1440p of om de monitor die ik nu heb te blijven gebruiken
 
Ligt eraan welke games je speelt, maar over het algemeen kan je setup 1440p ultrawide makkelijk aan. De RX 6750 xt is vergelijkbaar met een RTX 3070 qua performance in games en zal dus geen probleem hebben met de meeste games in die resolutie.
 
Hey Dapete,

Terwijl de 6750xt wel een goede kaart is, zou ik hem niet aanraden voor 3440x1440 gaming. Je kan in principe alle games wel spelen, maar in wat meer high end games zoals Cyberpunk, Hogwarts en jedi survivor om zo maar wat te noemen zal je geen 60 fps kunnen halen als je wat hogere settings aanzet. Natuurlijk kan je op lagere settings spelen, maar dan is het aan jouw de keus of je dan een ultrawide 1440p paneel wilt halen of überhaupt een normaal 1440p scherm wilt hebben.
 
Hey Dapete,

Terwijl de 6750xt wel een goede kaart is, zou ik hem niet aanraden voor 3440x1440 gaming. Je kan in principe alle games wel spelen, maar in wat meer high end games zoals Cyberpunk, Hogwarts en jedi survivor om zo maar wat te noemen zal je geen 60 fps kunnen halen als je wat hogere settings aanzet. Natuurlijk kan je op lagere settings spelen, maar dan is het aan jouw de keus of je dan een ultrawide 1440p paneel wilt halen of überhaupt een normaal 1440p scherm wilt hebben.
Ik speel cs2 en acc vooral maar voor acc is een ultra wide scherm wel fijn
 
hier is een voorbeeld video van wat games op een 6750xt met 3440x1440 resolutie.
.
en idd Cyberpunk zal eerder rond de 30/50 fps liggen met hoge settings en raytracing uit.. (met raytracing aan misschien rond de 10fps xD)
Maar het is zeker speelbaar, en met wat tweaken van de settings en FSR kun je makkelijk boven de 60fps komen. Cyberpunk is gewoon een belachelijk veeleisende game haha, zelfs voor mijn 4080 :LOL:
Voor sc2 is je setup helemaal prima voor die resolutie.
 
Ik speel cs2 en acc vooral maar voor acc is een ultra wide scherm wel fijn
Voor CS2 is het helemaal geen probleem, hier kan je makkelijk 3440x1440 spelen. Je moet het gewoon overwegen of je het erg vindt om slechtere prestaties te hebben in zwaardere spellen.
 
Terug
Bovenaan