Laptop 17 inch uitbreidbaar met >2TB harde schijf

Rene S

Nieuw forumlid
Hallo,
weet niet of jullie mij over het volgende kunnen adviseren? Ik ben op zoek naar een vervanger van mijn Acer Aspire VN7-792G-79BL (inmiddels 9 jaar oud).
Omdat ik de Acer Aspire erg prettig vond, graag weer een scherm van ca. 17 inch wil, heb ik in eerste instantie weer naar een Acer Aspire gekeken, onder andere kom ik bij MeGekko deze tegen:
https://www.megekko.nl/product/2057...17-51M-7141-17-3-Intel-Core-i7-Full-HD-laptop

Echter, bij deze en bij veel andere laptops valt me de opslagcapaciteit erg tegen (vaak maar 1 TB). Bij mijn huidige laptop is de opslagcapaciteit namelijk een van de grote bottlenecks (C schijf van 128GB is 95% vol, D schijf van 1 TB is 90% vol).

Als ik zoek op minimaal 2TB (en liefst zou ik nog wat groter willen) dan kom ik op hele dure laptops uit met ook veel meer mogelijkheden dan ik nodig heb. Ik gebruik hem thuis voor internet, documenten, eenvoudige spelletjes en af en toe een filmpje editen (maar geen zware video software).

Concreet mijn vraag:
Is het mogelijk om aan een Acer Aspire 17 een extra harde schijf toe te voegen? Dat ik wel een laptop neem met 'standaard' maar 1TB en er een 2TB extra harde schijf aan toevoeg? En welk type laptop waarbij dit kan en welke extra harde schijf raden jullie dan aan? En is het toevoegen echt 'eenvoudig'?

Of zijn er andere betere oplossingen voor een 17 inch laptop, minimaal 32GB intern en 3 of 4 TB harde schijf?

Terug
Bovenaan