• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Lenovo Legion T5 26IRB8 gaming pc ram upgrade

Johan

Nieuw forumlid
Goede avond allemaal,

Op 9 juli heb ik bij megekko de Lenovo Legion T5 26IRB8 gaming pc gekocht.
Top pc helemaal niets mis mee maar ik wilde er graag wat extra Ram in stoppen. Daarom ben ik op 11 juli in de popup store geweest en heb ik op advies van een medewerker de Lexar Ares DDR5 6000 32GB kit gekocht.

Helaas bleek na het installeren van deze memory sticks heel de pc niet meer op te willen starten. Ook niet toen ik de sticks ingesteld had op max 4400mhz wat volgens inernet het maximale is wat het moederbord aan kan.

Uiteindelijk de originele 16GB stick er terug in geplaatst die overigens ook maar op maximaal 4400 draait en niet op de 5600 wat de stick aan kan.

Heeft iemand tips over hoe ik het wellicht wel voor elkaar krijg met deze twee ram sticks te draaien.

Met vriendelijke groet,
Johan Olislaegers
 
Goede avond allemaal,

Op 9 juli heb ik bij megekko de Lenovo Legion T5 26IRB8 gaming pc gekocht.
Top pc helemaal niets mis mee maar ik wilde er graag wat extra Ram in stoppen. Daarom ben ik op 11 juli in de popup store geweest en heb ik op advies van een medewerker de Lexar Ares DDR5 6000 32GB kit gekocht.

Helaas bleek na het installeren van deze memory sticks heel de pc niet meer op te willen starten. Ook niet toen ik de sticks ingesteld had op max 4400mhz wat volgens inernet het maximale is wat het moederbord aan kan.

Uiteindelijk de originele 16GB stick er terug in geplaatst die overigens ook maar op maximaal 4400 draait en niet op de 5600 wat de stick aan kan.

Heeft iemand tips over hoe ik het wellicht wel voor elkaar krijg met deze twee ram sticks te draaien.

Met vriendelijke groet,
Johan Olislaegers
Hey Johan,

Wat vervelend! Het is zo dat DDR5 RAM sticks met 4 sticks nogal wat problemen kan veroorzaken. Veel verhalen op het internet vertellen dat 4 sticks slechter tot niet werkt in het geval van DDR5. Het kan namelijk ook zijn dat het met de ondersteuning van je processor te maken heeft. Welke processor zit er in je pc?

Als je twee RAM sticks hebt die 5600MHz kunnen, kan het zijn dat vier ram sticks op lagere snelheden moeten draaien (lager dan 4400Mhz) omdat de memory controller in je moederbord/processor niet standaard die snelheden aankan omdat er meer te verwerken is.
 
Goede morgen,

Na gisteren nog eens een youtube filmpje gekeken te hebben dacht ik ik probeer het nog èèn keer voor ik ze terug naar de winkel breng. Ik haal de originele 16gb stick eruit en steek de twee 16gb sticks weer in slot 2 en 4 en het werkt ineens. Mijn pc heeft nu 32gb ram. Wel nog steeds maar op 4400mhz.

Groeten Johan
 
@Johan Goed om te horen, geniet ervan! De lagere snelheid is inderdaad vaak een opoffering die je moet maken als je meer RAM wil met meer dan twee sticks.
 
@Johan Goed om te horen, geniet ervan! De lagere snelheid is inderdaad vaak een opoffering die je moet maken als je meer RAM wil met meer dan twee sticks.
De oude enkele stick draaide ook maar op 4400 MHz terwijl die ook 5600mhz aan kan. De twee die er nu in zitten ter vervanging van de oude zijn 6000 MHz maar draaien op 4400 MHz. Dus ik draai nu op twee sticks ipv èèn
 
Terug
Bovenaan